Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS ARN Guld väntar på SK1423 till CPH sedan SK935 från CPH till SFO
Mycket folk i loungen
Gästerna får gå och leta efter ledig plats
som vanligt god soppa.

IMG_1938.jpeg

För att resa till USA måste man passera incheckningen för att visa pass och få boardingkort
Kollade in på boardingkortet när jag visade det vid säkerhetskontrollen och då var jag flyttade från 1D till 5E på flyget till CPH, gick till service center och frågade om de inte hade någon gångplats jo 9D var ledig och tog den, sa att jag hade 1D förut och fick till svar det är nog någon som köpt den sa damen, jag tänkte att det går väl inte att köpa den i plus?
Ingen större affär för mig att flytta, men funderar över svaret.

SAS ARN Guld väntar på SK1423 till CPH sedan SK935 från CPH till SFO
Mycket folk i loungen
Gästerna får gå och leta efter ledig plats
som vanligt god soppa.

Visa bifogad bild 145982

För att resa till USA måste man passera incheckningen för att visa pass och få boardingkort
Kollade in på boardingkortet när jag visade det vid säkerhetskontrollen och då var jag flyttade från 1D till 5E på flyget till CPH, gick till service center och frågade om de inte hade någon gångplats jo 9D var ledig och tog den, sa att jag hade 1D förut och fick till svar det är nog någon som köpt den sa damen, jag tänkte att det går väl inte att köpa den i plus?
Ingen större affär för mig att flytta, men funderar över svaret.
Du får spana vem som fått din plats, kan det vara någon som är på väg hem efter att ha firat majestätet igår?

Danska Drottningen med sällskap!

Är du en manlig Saida?

:)

Utgick från hur jag själv hade valt att flyga om jag varit på 50-års fest och vill komma hem i vettig tid ;)

Påminner mig för övrigt om en resa jag gjorde för många år sedan och som jag minns speciellt av två lite ovanliga skäl.

Mina föräldrar och jag hade varit i New York, 767orna var relativt nya hos SAS och vi flög business på vägen från Kastrup. På vägen hem blev vi omflyttade då hela den främre kabinen var upptagen av Dronningen med sällskap. (Hon rökte utan tvekan framför skynket). Flygningen lämnade New York den 23 februari. När piloten välkomnar de kungliga och oss övriga till morgon i Europa meddelas också att Operation Desert Sabre (markoffensiven för att befria Kuwait) inletts under natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen