Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tomas E

Medlem
Nya sedan när? Handlade själv senast på LHR T2 före jul, och då var det samma apparater jag sätt i dryga två år.
Men intervention och ålderkontroll av personal låter som samma maskiner så du kanske inte bara varit där på en stund?
Brukar själv av gammal vana plocka med mig en flaska gin för det är 1/3 av priset jämför med systemet.
Nya sedan jag senast köpte där någon gång förra året. ;) Har inget minne av de maskinerna för ett halvår sedan, då såg jag bara vanlig kassa, men kan förstås ha missat dem. Om de inte fixat att deras egna bonuskort funkar på två år borde de omedelbart försättas i konkurs enligt min åsikt!o_O
Väldigt sällan jag sett någon intressant hos Dufry på LHR pga uselt sortiment på sådant jag är intresserad av och höga priser (även efter 10% rabatt) så det kan vara ca var 10e resa jag köper något, efter att snabbt kollat igenom butiken. Har oftare köpt på ARN med 20% rabatt på förbeställningar.
 

Jannes

Medlem
De är pinsamt dåligt hur de fungerar, de måste ändå ha nästan lika många anställda som om de stod vid kassorna, och det är ändå inte snabbare. Speciellt ifall man ska ha spriten i en förseglad påse...
Har lärt mig min läxa och går runt hörnet till bemannad kassa om det är rimlig kö.
 

Tomas E

Medlem
De är pinsamt dåligt hur de fungerar, de måste ändå ha nästan lika många anställda som om de stod vid kassorna, och det är ändå inte snabbare. Speciellt ifall man ska ha spriten i en förseglad påse...
Har lärt mig min läxa och går runt hörnet till bemannad kassa om det är rimlig kö.
Sista off-topic-inlägget om denna fråga från mig, med ett tips: om man köper varor till ordinarie pris får man dessutom alltid minst 5% med Red by Dufry-kortet (i appen), eftersom man får silvernivån direkt om man registrerar sig. (Ej kumulativt med förbeställningsrabatt.) Att göra det omöjligt att använda den rabatten i självutcheckning är ju rena lurendrejeriet!
 

Fredde18

Medlem
Hej från Lufthansas lounge på Hannover, i väntan på Sk1668 mot CPH. I princip ensam här, ok med lite varm mat och bra dryckes-utbud. Ser att dom har en favorit-grappa, ”Le Diciotto Lune”! Tyvärr vankas bilkörning efter ankomst senare till Arlanda.
Så cola får duga…
 

GunnR

Medlem
Hej från Premium Plaza Lounge i Kuala Lumpur. Har undrat tidigare men kan nu bekräfta att man kommer in med en Business biljett hos Thai
1936B4B1-1ED7-42C1-B755-D2A570848224.jpeg
 

Nilann

Medlem
Hälsningar från MUC, K-piren på väg till Malta. Var lite fundersam på hur det skulle gå med mycket snö i Göteborg (för att vara Göteborg), men inga problem. Lufthansa på tid och 1.20 minuter till MUC. Herr Nilann och jag räknade med 30 minuter i loungen. Nu är Air Malta 2 timmar försenad så det blir en lång dag. Skönt att vi skall stanna I Malta 9 dagar och slippa snön.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen