Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hei fra Eventyr Lounge CPH T3.

Detta är faktiskt mitt jungfrubesök här, efter år och år av att ha hört så mycket gott om den här loungen. Idag hade jag en (kort) anslutning på väg till London så det var läge när man ändå måste igenom passkontrollen. Därtill var mitt flyg sent så jag blev ombokad till ett senare flyg varvid min bytestid plötsligt blev alldeles lagom för att ta nåt ät- och drickbart i "halvtid".

Ganska lugnt här för en söndagskväll, ingen koll på hur Asienflygen går men hade väntat mig lite mer fart. Misstänker dock att detta är lugnet efter stormen då det känns lite urplockat i buffén. Bröd, kallskuret, kalla röror, kycklingspett och nån böngryta med ris. Tuborg x2 samt en IPA i kranarna, inte undersökt övrigt dryckesutbud så noga än men det verkar finnas ganska gott om vin (åtminstone volymmässigt) i olika former.
 
God aften fra SAS Gold CPH T2. Min ombokade anslutning till LHR blev också försenad och Eventyr skulle stänga så jag smet baklänges i passkontrollen tillbaka till civilisationen. Om nån kvart börjar det kanske bli dags att pallra sig tillbaka till non-Schengen men än så länge trivs jag rätt bra här på kända jaktmarker. Drygt halvfullt "in the back" vid fönstren ut mot landside, dock lugnt och skönt.
 

011430121

Medlem
Businessclass OS loungen på VIE reser med tre statuslösa personer med OS313 till ARN

IMG_2111.jpeg
 
Good afternoon from SilverKris Lounge LHR T2B. En utmärkt chicken tikka masala bland dagens utbud av varma rätter, med en kall Tiger till blev det en perfekt sen lunch denna dag av återvändande till Svea Rike. Jag var ute i väldigt god tid så Maple Leaf släppte inte in mig (de har en hård gräns på 3h före avgång), tänkte dock förflytta mig dit om en stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen