Dagens första lounge check-in, men dagens fjärde besök.. Så vi smäller till med alla på en gång...
BCN: Sala VIP Pau Casals VIP. Hade precis tagit en Cortado så ringde frugan och därmed var det "all she wrote"
ZRH: Swiss Alpine Lounge. Precis satt mig för att check- in sen ringde en affärskontakt i UK. Sen var det rusa till gaten.,
ARN: Pontus. Bra käk, men tog lite tid idag.
HEL: Finnair Business Lounge, utanför Schengen. Grym lounge, har bara varit i Platinum Wing innan men detta är vasst för affärsklass.
ARN SAS Loungerna torsdag korvskådespelet, jag har ingen Armani kostym så det bir bara en korv
Påväg med två kollegor till CPH med SK1423 sedan SK1585 till BCN
SAS ställde gårdagens direktmaskin även returen på fredagen blev inställt, nu hem på lördag via CPH båda benen hem med CRJ-900
Hälsningar från Galleries First på Heathrow T5. Bland dagens i-landsproblem kan nämnas drygt 10 min kö till incheckningen i First Wing (bara 2 av 14 incheckningsdiskar var öppna när jag ställde mig i kön, men det ökade till 4 medan jag väntade) och att mitt flyg vid incheckning visar sig försenat andra gången i rad. Men så länge Putler varken artilleribeskjuter flygplatsen eller stjäl loungens spritförråd finns det väl i det stora hela inget att klaga på.
Förresten, den som tror att det är just SAS som blivit dyra eller bekymrar sig över inflation: om jag köpt exakt min resa tidigare idag, LHR-ARN strax och retur på måndag, båda i ekonomiklass, hade biljetten kostat £ 931, vilket är drygt 11800 kr! Sådan är kapitalismen!