Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen flygförsening som inte för något gott med sig. I alla fall om man var lite sen till Arlanda och tänkte att det skulle bli stressigt att hinna med en tidig middag i loungen, och förseningen ändå verkar hanterlig i andra änden.

Alltså tillfälle att avnjuta fred (än så länge…), vaccin (första inresan i Storbritannien utan testkrav) och potäter (på tallriken).
BED5E546-211C-4A4F-BFF8-674E6CB77B93.jpeg

Årets första inlägg här...
Första resan sedan början av december. Skulle ha varit iväg två gånger i januari, men mötena blev inställda.
Nu blir det Göteborg för sex dagars jobb!
Låååång kö till security idag och SK1041...
Boarding nu och långt kvar ännu innan man är vid gate.

En riktigt god middag från SAS utrikes i Oslo, som, som vanligt, är föredömligt luftig. På tur med @011430121 och flyget hit från Arlanda var väldigt stressigt. Inte nog med att vi flög Stockholm-Oslo, men under själva flygningen åkte vi också en sväng med tåg när vi ändå flög över Örebro. Som tur är så har de både kaviar och smörgåsgurka här i loungen att lugna nerverna med.

DSC_1146.JPG

Polaris ORD inför sena flighten mot CPH.

Dining area stängd då jag kom lite för sent. Gjorde inget just idag, blev välfyllt inifrån stan. Nöjer mig med en GT.

2 personer i loungen när jag kom, och nu gick en så snart är jag ensam kvar!

Ingen Premier security på T1, men det var noll personer före i kön till vanliga security - tror aldrig jag varit med om det i USA förut. Däremot knökfullt vid incheckningen på T5 med folk i kö till Turkish diskarna.
48d545e6b295b710b8d2a566a1743009.jpg

Ser ut att vara något bättre mat än på Arlanda loungen
Instämmer, trevlig plock-sallads buffé med en väldigt god kalkon-pastrami.

Ett litet, litet smolk i bägaren är att gulaschsoppan innehåller gluten, på CPH och ARN saluför SAS stolt att alla soppor är gluten och laktosfria. Vad vore en dag i sällskap med SAS utan den konsekventa inkonsekvensen.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen