Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Menzies ARN T4.

Nytt och fräscht. Betydligt färre sittplatser än när SAS drev loungen. Som syns på bilden är det dock inget problem just nu, trots att det är fullt i terminalen.

DSC_3469.JPG

Matutbudet i linje med Menzies T5, men med skillnaden att faten inte är tomma

Hej från Menzies ARN T4.

Nytt och fräscht. Betydligt färre sittplatser än när SAS drev loungen. Som syns på bilden är det dock inget problem just nu, trots att det är fullt i terminalen.

Visa bifogad bild 135122

Matutbudet i linje med Menzies T5, men med skillnaden att faten inte är tomma
Längst ner vid väggen i bilden stod jag den 11/09 2001 och tittade på en LOEWE bakproduktions TV den var ny uppsatt det hade stått en SONY TV innan, helt plötsligt så bryts CNN programmet med ett BREAKING NEWS och det informerades att ett flyg hade kraschat in i ett av World Trade Center tornen, jag var på flygning UME-ARN-KLR, strax innan vi skulle gå ombord på vår SAS DASH 8-400 till Kalmar, flög ett plan in i det andra tornet, när vi landade i Kalmar hade ett av tornen rasat.

Kunde inte drömma om vid detta tillfälle att detta skulle påverka mina flygningar i framtiden som det har gjort.
På den tiden gjordes slumpmässigt säkerhetskontroll på ARN T4 och endast vid gate 36 som var den enda gaten som hade röntgenmaskin om jag minns rätt.

Det var bara jag och en annan kille som var i loungen, efterhand kom det SAS anställda in och tittade, minns att alla var tysta och i någon typ av chock.
Tack @fcx för att din bild gav minnen!

Detta blev nog en av de grövsta OT på forumet!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen