Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.

Per N

Medlem
Hej från Senatorloungen på schengensidan i Wien. Lång layover så tänkte jag stannar här ett tag innan jag går över till non Schengen.
Sedan blir det Eva Air 787-10 och deras "nya" business. Nytt bolag för mig
Rapportera gärna om upplevelsen och inte minst vilken champagne som serveras. Ska åka samma rutt med EVA framöver.
 

Davvelavve

Medlem
Får man fråga vart bamseschnitzeln intogs, Figlmuller? Har ett långt stopp i Wien om ett par veckor där schnitzel till lunch står på schemat.
Rochus hette restaurangen, förmodligen en liten turistfälla eftersom den låg på en huvudgata. Några minuters promenad från Mitte stationen.

IMG_20220803_133913.jpg
 

JensE

Medlem
Rapportera gärna om upplevelsen och inte minst vilken champagne som serveras. Ska åka samma rutt med EVA framöver.
Det är ju fortfarande lite corona hybris i Asien så servicen är lite avskalad. Inga pappersmenyer men maten serverad rätt för rätt.
Fick en känsla av att det var ganska stressade och missade en del med dryckesserveringen. Var tvungen att påminna om kaffe, blev aldrig erbjuden vin till varmrätten.. standard i-landsproblem alltså.
Men hårdvaran är toppklass. Underbart säte med massa plats för benen (alltså inte ett supertrångt hål då det inte går att vrida på sig).
Jason Wu tofflor + pyjamas samt Salvatore Ferragamo amenity kit.
Champagnen? La Grande Dame 2008.. bästa skumpan i business!? Helt underbar och serverad av någon med full peta dig i näsan kit :D
Eva Air är i helt klart toppklass.
20220807_193810.jpg
 

taxvalp

Medlem
Hälsningar från Qantas Business Lounge i inrikesterminalen T3, Sydney. Första inrikesturen här för mig och positivt överraskad av såväl terminal och utbud. Läste på någon blogg om att man inte ens behöver boardingkort för att komma in i loungen och trodde det var en skröna - men det stämmer. Förmodar att de kollar vid boarding åtminstone…
 
Det är ju fortfarande lite corona hybris i Asien så servicen är lite avskalad. Inga pappersmenyer men maten serverad rätt för rätt.
Fick en känsla av att det var ganska stressade och missade en del med dryckesserveringen. Var tvungen att påminna om kaffe, blev aldrig erbjuden vin till varmrätten.. standard i-landsproblem alltså.
Men hårdvaran är toppklass. Underbart säte med massa plats för benen (alltså inte ett supertrångt hål då det inte går att vrida på sig).
Jason Wu tofflor + pyjamas samt Salvatore Ferragamo amenity kit.
Champagnen? La Grande Dame 2008.. bästa skumpan i business!? Helt underbar och serverad av någon med full peta dig i näsan kit :D
Eva Air är i helt klart toppklass.
Visa bifogad bild 132661
Jag är inte avundsjuk... :rolleyes:;)
 

Per N

Medlem
Det är ju fortfarande lite corona hybris i Asien så servicen är lite avskalad. Inga pappersmenyer men maten serverad rätt för rätt.
Fick en känsla av att det var ganska stressade och missade en del med dryckesserveringen. Var tvungen att påminna om kaffe, blev aldrig erbjuden vin till varmrätten.. standard i-landsproblem alltså.
Men hårdvaran är toppklass. Underbart säte med massa plats för benen (alltså inte ett supertrångt hål då det inte går att vrida på sig).
Jason Wu tofflor + pyjamas samt Salvatore Ferragamo amenity kit.
Champagnen? La Grande Dame 2008.. bästa skumpan i business!? Helt underbar och serverad av någon med full peta dig i näsan kit :D
Eva Air är i helt klart toppklass.
Visa bifogad bild 132661
Ser riktigt bra ut :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen