Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från SAS Business Loungen på T4. Verkligen på tiden att något har hänt

f5825f08aa093eb91b0aa039ae75bd0d.jpg
Trodde renoveringen var klar? Ska den bli ännu större? Välbehövligt.

Trodde renoveringen var klar? Ska den bli ännu större? Välbehövligt.

Den nya delen, utökningen, är klar den är till höger på denna bilden, bakom sofforna som tidigare fanns på den vägen.

Nu fixar de den ursprungliga delen på samma sätt.

Skylten är ny, fanns inte i torsdags.

Skulle behövas några rumsavdelare också, blev väldigt lyhört och högljutt när det är helt öppet.

Därtill borde stolar utan ryggstöd förbjudas helt!

Den nya delen, utökningen, är klar den är till höger på denna bilden, bakom sofforna som tidigare fanns på den vägen.

Nu fixar de den ursprungliga delen på samma sätt.

Skylten är ny, fanns inte i torsdags.

Skulle behövas några rumsavdelare också, blev väldigt lyhört och högljutt när det är helt öppet.

Därtill borde stolar utan ryggstöd förbjudas helt!
Stolar utan ryggstöd kallas pallar. ;)

Är den nya delen längst in och till vänster då?

Stolar utan ryggstöd kallas pallar. ;)

Är den nya delen längst in och till vänster då?

Den nya delen är in till höger.

Där gardinerna på bild två hänger, där var väggen med sofforna förut.

Hade det varit pallar hade jag förstått, men nu är de skålade som en stol och med en flärp baktill som inbjuder till att luta sig... men finns inget att luta sig mot.

20200225_195854.jpg
20200225_195509.jpg
20200225_195540.jpg
20200225_195544.jpg

Jag rapporterar inte från en lounge, jag rapporterar om vad som hände idag efter jag lämnade loungen. Att få privatkörning till planet är alltid litet speciellt. Istället för att trängas in i bussen går man bara in i bilen, sitter ner och körs till planet. Man får komma in i tomma planet och placera sina grejer i lugn och ro. Och det är alltid coolt att köras omkring på plattan. Det här är ett soft perk som Finnair Plus erbjuder i Helsingfors för högsta statusnivån. Nu har jag börjat önska avgångar från stand för att då kan det bli körning. Jag har haft bra flyt i år (100% success rate när det är stand departure, 3 av 3 gånger), men vet alla har inte haft samma flyt, då det här är ett odokumenterat perk. Finnair kör inte med Porsche liksom Lufthansa, det är BMW som gäller. Men trevligt är det.
finnair.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen