Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från en full SAS Guldlounge på CPH på väg till SIN via LHR T2.
Jag trodde jag sett det mesta av SAS nya renovering av loungen men upptäckte nu att de också har 2st rum Guest office rum (precis som på ARN) där man kan stänga dörren om sig och sitta avskilt.(Tack SAS!!):)

Och nu är jag i Frankfurt i Senator-loungen vid A-gaterna. En lounge jag tycker illa om vid rusning då det är så mycket folk.

Väntar på SK1636 som skall ta mig till Kastrup.

Håller med. Ingen rolig den där. Finns en värre som jag skall besöka imorgon.. skall se om den är lika hemsk en fredag som en torsdag....

Lite elakt att jämföra SAS lounger med Finnair, ungefär som att Liverpool skulle möta BK Badboll från svenska korpen, spelar inte i samma liga...

Om Finnair kan måste ju sas kunna göra bättre.
Har lite drygt 3h att spendera här, var i stort sätt ensam när jag kom hit.
20191128_202553.jpg
20191128_202658.jpg
20191128_202711.jpg
20191128_203346.jpg
20191128_203353.jpg
20191128_203359.jpg

Lite elakt att jämföra SAS lounger med Finnair, ungefär som att Liverpool skulle möta BK Badboll från svenska korpen, spelar inte i samma liga...

Om Finnair kan måste ju sas kunna göra bättre.
Har lite drygt 3h att spendera här, var i stort sätt ensam när jag kom hit.
Visa bifogad bild 100491
Visa bifogad bild 100492
Visa bifogad bild 100493
Visa bifogad bild 100494
Visa bifogad bild 100495
Visa bifogad bild 100496

När SAS lägger ner all long-haul från ARN och OSL, samt transfererar alla lounger utanför CPH till 3:e part (Star Alliance + lokala handlingbolag) så kan SAS göra som Finnair. Fokusera 100% av sina resurser på en flygplats. Till min vetskap driver inte Finnair en lounge utanför HEL.

”Meanwhile back at the ranch”

När SAS lägger ner all long-haul från ARN och OSL, samt transfererar alla lounger utanför CPH till 3:e part (Star Alliance + lokala handlingbolag) så kan SAS göra som Finnair. Fokusera 100% av sina resurser på en flygplats. Till min vetskap driver inte Finnair en lounge utanför HEL.

”Meanwhile back at the ranch”
SAS får gärna bygga en Lounge i non Schengen på Kastrup med minimikrav EBD (och krav på avresa till non Schengen) med samma kvalité som det Finnair har i Helsingfors. Skulle även kunna ta in First passagerare från andra bolag non Schengen eller typ HON om nu lufthansa skulle vilja betala för det.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen