Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.

samet

Medlem
Lätt lunch på ARN...
20190408_113716.jpg
 

Lagerman

Medlem
Hej från SAS Guld, ARN T5. Mycket folk och kyckling på buffén. Efter helgens sköna longhaul i SAS business är det tillbaka till verkligheten och baksäte intra norden. Tack gud för diamantfika iaf! :)
 

PP4EH

Medlem
Cph i skrivande stund.
Har med mitt nya PP syftet att besöka samtligas lounger för att se vad jag ska sikta på då CPH är min ständiga start flygplats.

SAS (icke guld lounge)
Blek som satan, lax och potatis sallad, bröd och ost samt en soppa. Lite chips, tror dom körde bira och lite vin ur en kran.

Aviator loungen
Riktigt stabilt med mat, kyckling wraps, mackor med räkröra, köttbullar, ostar av olika slag och oliver.. svagt på sprit och öl sidan.

Aspire loungen
Riktigt svag, lite red label och gin.. en smirnoff. Maten basically non existent, bröd ost och någon soppa.

Atelier
Första loungen hittills med Rum, captain Morgan men alltid nått, maten är ok lite små rätter i glas burkar typ kyckling curry och så lite underkokt ris i glas burk, några mackor, grönsaker och frukt i Mason jars. Mycket barn med! Och inredningen är som Leos lekland.


Primeclass
Mycket lugnare och finare miljö.
Lite köttbullar och annan varm mat, en bar så ingen self service, halv dryg bartender men bättre utbud på alkohol.
Helt ok lounge!

Eventyr
Finaste loungen på cph utan tvekan, super view.
Schysst mat kyckling curry med ris, stabilt utbud på sprit allmänt trevligt.

Kontentan

Sitter jag fast på Schengen så kör jag aviator.
På andra sidan pass kontrollen kör jag Eventyr.

PS
Avvaktar tills nästa vecka då jag blir guld hos Sas och får jämföra SAS guld lounge med dessa:)

71EB7B69-063A-4F56-94D7-856B9964ECEF.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen