Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från BA terraces i Manchester, på väg ner till London med ena dottern för hennes debut på nya arenan. Riktigt kaos i säkerhetskontrollen igen, folk som behövde 10 lådor och folk som nästan slogs för att de alla hade closing gate på g. Ganska kul när en hel familj står och väntar på sina lådor men 5 tomma ligger och blockar och de tar inte bort de tomma. Skottpengar nästan.

20191206_173326.jpg

Hej från BA terraces i Manchester, på väg ner till London med ena dottern för hennes debut på nya arenan. Riktigt kaos i säkerhetskontrollen igen, folk som behövde 10 lådor och folk som nästan slogs för att de alla hade closing gate på g. Ganska kul när en hel familj står och väntar på sina lådor men 5 tomma ligger och blockar och de tar inte bort de tomma. Skottpengar nästan.

Visa bifogad bild 101143

Jag är nyfiken, hur mycket tid sparar du på att flyga från Manchester jämte att ta tåget? Tänker att tågresan tar ju som mest 2,5 timme. Uppriktig fråga med tanke på kaos i säkerhetskontroll osv?

Jag är nyfiken, hur mycket tid sparar du på att flyga från Manchester jämte att ta tåget? Tänker att tågresan tar ju som mest 2,5 timme. Uppriktig fråga med tanke på kaos i säkerhetskontroll osv?

Det här är en bra fråga, och en som egentligen inte är lätt... Men jag försöker.

Tåget tar som snabbast 2 timmar och 5 minuter (Tror jag). Då kommer jag in till Euston. Till Manchester Piccadilly hemifrån tar det ca 20-30 minuter i taxi. Behöver iallafall en marginal på 30 minuter så säg 3 timmar från att jag lämnar hemmet tills jag anländer Euston.

Med flyg.... Det tar normalt 45 minuter (räknar med en cirkling) , 20 minuter i taxi till flygplatsen och minst 1 timmar marginal på flygplatsen. Landar på Heathrow med 1 timme in till stan, men klart billigast hotell vid Heathrow. Dessutom lounge med bra dryck och lite mackor ner till London och en av Europas bästa lounger (GF) på vägen hem. Dessutom drar jag 80 TP per resa i biz. För mig är det en no brainer, även om jag säkert kunde komma fram fortare med tåget....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen