Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
BUD Terminal 2A Platinum Lounge väntar på LH1679 till MUC
Tortellinin med köttfärssås, Frankfurtpotatissallad med korv i samt Coleslaw
Försöker hålla hemligt vad som är i glaset.
E1CE1D27-F627-4897-A4F7-E24448AC9C0B.jpeg

En riktigt god morgon från Air France CDG T2F, där jag ännu en gång hamnat mot min villja.

Ska man åka från Stockholm till en mindre destination i Italien så är man helt utelämnad till skyteam och rutten ARN-CDG/AMS-FCO/MXP-XXX. Alitalia flyger inte till Stockholm annat än en gång i veckan, och varken SAS eller Alitalia har code share med varandra, så då blir det ett till stopp på vägen. Nåja, loungen är trevlig och Air France har ett förhållandevis oförtjänt dåligt rykte på kortlinjer, så det kunde vara värre.

Attachments

• _20190910_091203.JPG
    _20190910_091203.JPG
    110,9 KB · Visningar: 227
Gomorron från American Flagship LAX

7bc384596071b35eeb6f2d095960fb1d.jpg

Åter igen upplever jag att värde av OneWorld Emerald är mycket högre jämfört med Star Gold.

Dagens flight är American LAX-SJC. På något sätt måste jag ta mig till LAX tills 16.00 i morgon för min hemresa

Men i den loungen kommer du ju även in som Saphire - för dem är det riktigt bra. Eller har de gjort en avgränsning för Emeralds only?

Sedan är det ju surt att som AAdvantage medlem skulle man inte komma in i loungen om man inte har ett internationellt segment samma dag. Men det kanske är bra med tanke på hur överfull loungen annars skulle vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen