Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Singapore Airlines Silverkris lounge i Hongkong. Går ingen nöd på mig i väntan på en försenad SQ 865 till Singapore, för vidare transport med SQ 352 till Köpenhamn och därefter SK 434 till Göteborg

Eftersom jag mot bättre vetande dels inte bokat i den klass jag vill flyga och dessutom chansat på separat bokning med alldeles för kort uppehåll i Köpenhamn, blev det lite svettigt när de vid incheckningen ville boka om mig med Lufthansa via München.

Sitter på en lyckad plusgrade hos Singapore Airlines till premium ekonomi, vilket förmodligen inneburit att jag hade fått flyga ekonomi med Lufthansa. Jag hade dessutom missat planet till Göteborg. Kopplade på mitt allra vänligaste leende och sa att jag hade en separat bokning till Göteborg och det därför hade varit väldigt vänligt om de kunde boka mig München-Göteborg istället för München-Köpenhamn. Alternativt fick de gärna kolla om det fanns platser på SK 966 Hongkong-Köpenhamn i natt.

Trodde min separata bokning skulle avfärdas, då den knappast är Singapore Airlines problem, men incheckningsagenten var mycket vänlig och förstod mitt dilemma och tyckte därför att det hela borde lösas på annat sätt och ringde därför flera nya samtal. Till slut frågade hon om jag kunde låta bli att checka in mitt bagage, vilket jag självklart kunde tänka mig. Vilket också, med tanke på den separata biljetten vidare, faktiskt varit min tanke hela tiden. Detta sa jag dock inget om.

Det hela slutade med att jag fick behålla min ursprungsbokning och jag kommer nu bli hämtad vid gate på Changi för att därifrån snabbt bli transporterad till nästa gate. Jag hoppas på golfbil och att SQ 865 inte blir ytterligare försenad.


03F196A9-1D97-4E06-BE09-778443C91C4E.jpeg
 

trekker

Medlem
Hej från Plaza premium på LGR T5. Riktigt bra faktist med väldigt god mat, dock tabbar dom sig och vara har Carlsberg som öl. Loungen är lugnare än BA loungerna och är ett fullgott alternativ om men inte har tillträde till Galleries First eller har avgång från gästerna bredvid och inte orkar gå till GF. Man kommer in med Amex platinum och Dragonpass, vet ej om det finns mer sätt att komma in på.

20181120_113206.jpg 20181120_113350.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen