Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
ทักทายจากประเทศไทย

Hej från Singapore Airlines Silverkris Lounge på Suvarnabhumi i Bangkok.

Första besöket i denna lounge för min del, senast jag besökte aktuellt flygbolags lounge låg den lite undangömd och sakande toaletter om jag inte minns fel. Nya loungen ligger bättre till, har bemannad bar och automatisk ölupphällningsmaskin! Och det finns tillgång till toalett.

Singapore Airlines nya 787-10 som står vid gate strax utanför loungen får en ordentlig dusch, för det fullkomligt ösregnar idag.

Ska strax förflytta mig till Eva Airs lounge, detta passar bra då min flight mot Seoul Incheon (via Hongkong) avgår från Concourse F.

E29398C0-7902-4134-917F-B7B9EC8CBF18.jpeg

Hej från executive loungen på DoubleTree Johor Bahru. Är ju nästan gratis att bo på DoubleTrees i Malaysia(Melaka är gratis med poäng under denna kampanj...) så kombinerar tentaplugg och stayruns :)

Goodafternoon från No 1 Lounge på Gatwick South. Kall och kulen dag därute, fin utsikt över banan och anständigt utbud av mat o dryck.

Mot HEL med Norwegian 18:45.

안녕, 내 친구들

God förmiddag från Asiana First Lounge på Seoul Incheon.

Inväntar Asiana mot Frankfurt, andra raden på main deck. Första gången för mig ombord på Asiana, ska bli intressant att se hur deras första klass står sig mot de andra bolagen jag provat inom Star Alliance (ANA, Lufthansa och Thai).

Loungen i sig är inget märkvärdig, påminner inredningsmässigt som ett vardagsrum där delen närmast självserveringen fungerar som matsal.

CC1D3B44-C4EB-490A-AF95-A7A78C13D068.jpeg

Både på Grand Hyatt Incheon och transporten mellan hotellet och flygplanen skedde med maglevtåg. En kort linje med sex stationer drivs (som jag förstod det) av flygplatsen och man planerar för en expandering runt ön som flygplatsen ligger på.

Jag föreställde mig att ett sådant här ”tåg” som svävar och drivs med hjälp av magnetism skulle vara i princip ljudlöst. Men icke, invändigt lät det ungefär som ett vanligt tåg/spårvagn i samma storlek. En annan detalj är att fönsternas ”dimmas” när man passerar vissa byggnader så att man inte ska kunna se in i någons rum exempelvis.

95129021-CAD6-4C53-BE73-05DF8C0DBBE1.jpeg

Sitter nu i Al Dhabi Lounge på Abu Dhabi airport. Det var ganska tomt här när jag kom för 1,5 timme sedan men nu börjar det bli stökigt. Skönt att jag ska gå snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen