Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Qantas Domestic Business lounge Brisbane. Jag är så imponerad av nivån Qantas har gällander lounger. Man kommer in genom en separat dedikerad check-in / säkerhetskontroll som leder direkt till loungen (påminner faktiskt mycket the First Wing i Heathrow). Det finns både varm mat (made to order) och buffet, olika sorter av craft beer och förstås bra utbud av lokala viner. Och allt det här i inrikesterminalen innan ett kort inrikesflyg.
brisbane.JPG

Som sagt mittsäte. Som just inte blev mittsäte på Air Asia till Singapore.
De vägde handbagaget och mitt var ju alldeles för tungt med en stor laptop bland annat så det fick jag checka in.
Tur att flighten var 30 min sen annars hade jag missat den.
Väldigt dåligt benutrymme dessutom .
Nu ser jag Fram emot The Private Room och sedan säte 1A till Köpenhamn om knappt 5 timmar.
3BCC7558-0ED7-4885-8F84-3319BDBEE6E3.jpeg

Nu i The Private Room igen efter verklighetschecken med Air Asia. Kaos i Kuala Lumpur men väldigt smidigt i Singapore. Inga köer och ändå fanns väskan på bandet då jag kom ut. Äntrade Singaporegenom immigrationen för andra gången idag. Sedan hann jag precis med bussen från T4 till T2 och sedan promenad till T3.
Första klass checkin ligger längst till vänster men jag såg ingen skyld utanför.
Jag hade redan boardingkort så jag gick rakt till den immigrationen som bara är för SIA eller SQ första klass. 2 ”passpoliser” och bara jag där.
Sedan är det bara en rulltrappa upp till SQ Loungerna.
Skål:)
E529EEDD-AFE2-40EF-8A66-E15F122AF497.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen