Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
God förmiddag från ANA Lounge, Narita. Den med fönster, vid 50-gates.

Inväntar OZ101 mot Seoul Incheon. Imorgon åker vi tillbaka till Europa efter en dryg vecka i Japan. Med Asiana First Class!

Farhåga nummer ett är att bolaget inte fått ordning på cateringen ombord efter bytet av cateringbolag, brand i fabrik och, så tragiskt, chefen för det tillfälliga bolagets självmord. När jag tänker efter så är nog inte vår ombordupplevelse lika relevant om jag ställer det i relation till händelsen...

Farhåga nummet två är att vårt ”transit-hotell”, Golden Tulip Seoul Incheon har gått i konkurs och bommat igen. Recensioner på TripAdvisor säger så, dock inget officiellt så vi chansar. (Med ett par back ups i rockärmen så klart...)

Visa bifogad bild 77461

Umeshu (plommonvin) och nördig utsikt - en jäkligt behaglig upplevelse!

さようなら日本
Hur slutade det här, fick ni dels mat och dels hotellrum?

Hälsar från American Airlines Flagship lounge på Miami International. En fräsch och trevlig loungen med bra utbud. Knappt man tror att man är i USA. Nu väntar plats 1K i BA First på flight 208 till London.

a6951166d58cda286e202f1475ae8c5a.jpg

f74a33c9a3d1289e8835f410dfe9083a.jpg

좋은 아침!

Hälsningar från Asiana First (Class) Lounge, Seoul Incheon.

Om ett par timmar väntar 2E/2F på oss, OZ541 mot Frankfurt. Blir förhoppningsvis en angenäm avslutning på vår sommarresa som innebar triss i förstagångsupplevelser för min flickvän:

- Japan.
- Sydkorea.
- hennes first First!

Slänger in ett latergram från igår från Narita. Flygplanstypen är åtminstone detsamma!

7F488569-A600-435E-9614-3DC3E01E977A.jpeg

ANA lounge är trevlig. Hoppas på det bästa i Seoul.
歓迎の家

Tack!

Hur slutade det här, fick ni dels mat och dels hotellrum?

Om den omskrivna problematiken med catering märktes ingenting, fenomenalt god Bibimbap serverades. Hoppas att det blir lika bra idag!

Ryktet om boendet stämde dock, även om vi var förbereda kändes det lite märkligt att mötas av ett i princip öde relativt nybyggt hotell i storleksklassen +500 rum. I ett förrum till lobbyn satt ett antal personer, visade sig vara personal som inte fått lön och därför vägrade att lämna. Fick vibbar av ockupationen av sjukhuset i Sollefteå. Talade med en representant för någon form av intresseorganisation i resebranschen som var på plats och hon nämnde att många flygbolag hade avtal med hotellet, samt att informationen om stängnigen hade kommit med kort varsel då det bodde många gäster på hotellet. Lite oklart om några hade blivit ”utelåsta”.

Tur i oturen för oss låg hotellet bara två stationer (Uneso) från Incheon och på mindre än en timme var vi inackorderade på designhotellet Nest Hotel nära flygplatsen. Ska höra av mig till både hotels.com och Amex för ev. återbetalning för hotellnatten.

God middag från Concorde Room på London Heathrow T5. Har precis hunnit med lite Eggs Benedict. Väntar på BA780 som är försenad. Troligen på grund av trasig 767:a. Lite kluvet att de snart försvinner från BA:s flotta, men de börjar bli riktigt trötta nu. Har haft en fantastiskt flygning i BA First, med en otroligt serviceinrikad purser. Helt klart bästa flygningen i BA First.

e20838054ceeb464298414ff8341844d.jpg

5bf82c8dc832e0444cfeeae32cf73090.jpg

dec1bc59a6e0eaca89fa9f2fb2234a2c.jpg

d62e22e408e2fe2995c037e2424e15f4.jpg

Hälsar från American Airlines Flagship lounge på Miami International. En fräsch och trevlig loungen med bra utbud. Knappt man tror att man är i USA. Nu väntar plats 1K i BA First på flight 208 till London.

Ett stort minus är dock att ölkylen är låst sådär dags på morgonen om jag minns rätt.

Trevlig resa. Kommer nog vara ett ganska fullt plan med tanke på att det tidigare planet till Stockholm (SK1834) var inställt.

Kom precis till the Loft. Först gången jag är här på typ 20 besök då det är sådär fullt som det påstås kunna vara.
Det är alltså ingen myt, tar och äter upp mina tomater och 1dl glas med cola som är det enda som fanns och väljer något nere i terminalen istället om inte PP lounger har något att erbjuda.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen