Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Ana Suite Lounge på Haneda.
7 timmar kvar till Thai flyget till Bangkok.
Ana första klass var mycket bra som vanligt.
Jag sov nog 6 timmar på planet.
Bara 2 personer i första klass.
Efter frukosten skulle jag byta om då det var cirka 40 minuter kvar såg jag att det fanns en halv flaska Krug kvar.
Så efter jag bytt om bad jag om att få ett glas Krug men då hade de hällt ut den. Attans också.
Så jag bad om att få ett glas Perrier istället.
Sedan hade de öppnat en ny flaska Krug åt mig och hällde upp ett nytt glas 30 minuter innan vi landade.:)
Resten fick ju hällas ut.
Vilket slöseri men trevligt av dem.

Hej från Ana Suite Lounge på Haneda.
7 timmar kvar till Thai flyget till Bangkok.
Ana första klass var mycket bra som vanligt.
Jag sov nog 6 timmar på planet.
Bara 2 personer i första klass.
Efter frukosten skulle jag byta om då det var cirka 40 minuter kvar såg jag att det fanns en halv flaska Krug kvar.
Så efter jag bytt om bad jag om att få ett glas Krug men då hade de hällt ut den. Attans också.
Så jag bad om att få ett glas Perrier istället.
Sedan hade de öppnat en ny flaska Krug åt mig och hällde upp ett nytt glas 30 minuter innan vi landade.:)
Resten fick ju hällas ut.
Vilket slöseri men trevligt av dem.
Har du samma otur som @NotRyan så är det överhängande risk för equipment change till gamla F.
Jag kör samma rutt som dig om en vecka och är redan bokad på gamla skorven som är fullbokad! Dock är jag ensam på ANA.

Har du samma otur som @NotRyan så är det överhängande risk för equipment change till gamla F.
Jag kör samma rutt som dig om en vecka och är redan bokad på gamla skorven som är fullbokad! Dock är jag ensam på ANA.
Kul. Vi var ju 2 på ANA.
5 av 9 platser på Thai inkl mig då jag checkade in.
För mig spelar det inte så stor roll om det bliv nya eller halvnya F.
De 4 andra satt på tredje raden om någon anledning.
Själv har jag 1A.:)

IMG_3835.JPG

Just nu på mitt premiärbesök i FCT. Life is goood

Hej från Cathay Pacific Lounge i Shanghai. Helvetesköer i immigration, flertal människor som ej hade transfer eller visum. Flyget försenat därtill också :confused:

Hej från Cathay Pacific Lounge i Shanghai. Helvetesköer i immigration, flertal människor som ej hade transfer eller visum. Flyget försenat därtill också :confused:

Är oxå i Shanghai men i Air Chinas lounge. Fick ett par riktigt nitiska personer i immigration som inte skulle släppa in mig pga jag har skägg i passet men inte i verkligheten längre. Hittade ett gammalt kort i telefonen där jag har skägg så gick det bra till sist

Ett hej från Rembrandt Club lounge i Bangkok.
Har sedan 15år alltid valt detta hotell i centrala Bangkok, men nu är det dags att ses sig om efter annat hotell.:(
Tänker närmast på IC eller Sofitel So..vilket av dessa skulle ni valt ?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen