Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varma hälsningar från Air New Zealand loungen på Auckland Intl. Airport. Helt fantastiskt grym lounge som får andra lounger att blekna som korvmojjar i jämförelse. Fantastiska vyer, bemannad full cocktailbar, omfattande bufféer av både kall och varmt samt kockar som lagar maten på plats. Ser fram emot att prova 12h Air New Zealand i business om några timmar till Shanghai.
IMG_20161128_202130.jpg
IMG_20161128_195736.jpg
lip
IMG_20161128_195711.jpg

Hola från Sala VIP Puerta del Sol på MAD. Inte så jättestort här men ljust och luftigt och med utsikt över plattan. Matutbudet klockan 11 begränsar sig till croissanter, färdiga smörgåsar, frukt och yoghurt, får se om de hinner duka upp nåt varmt innan det är dags att flyga mot FRA. Tillsvidare nöjer jag mig med en kiwi- och ananasblandning och en Mahou.

Tar en timme i Air Canada-loungen på Frankfurts B-pir. Mycket trevlig lonuge tycker jag. Just nu dessutom färre än 10 personer här så det är hur tyst och lugnt som helst, bra mat, hyfsat fika, och perfekt utsikt över flygplatsen.

Lufthansa Business hit från Arlanda var distinktivt Meh. Ingen gardin, så gått om spring i business-kabinen. Halvtaskig koll på är det var påfyllningsdags. Maten var visserligen god, men det var ju mindre att äta än en polarrulle i SAS plus. Dock hade det de viktigaste av allt - seatblock. Det är egentligen det enda som är riktigt viktigt på en så kort flygning, i min mening.

Nästa hopp blir att testa All Nippon i businessclass. Förväntningarna är ställda ganska högt, defintivt över LH intra-europe....

Godmorgon från loungen på Linköpings flygplats. Renklämma, kaffe och zero.
Normalt för tidigt att käka för mig, men efter träningen sent igår kväll så infann sig ett sug :D
Kommer sitta i Köpenhamn SAS Guld hela dagen och arbeta tills mitt flyg till Bryssel går vid 15.
Kan gästa 1
IMG_20161129_051015.jpg

Lugnt ligger över GOT. Lufthansa-strejken märks tydligt av här. Snart bär det av mot Oslo, bara 180 grader fel från ursprungsplanen: Frankfurt.

Hallå från SAS loungen i Helsingfors. Halvtorr kyckling men god soppa.

Snålade några hundralappar på Go -> Plus, blev klar betydligt tidigare än beräknat på jobbet så sitter nu här utan möjlighet att komma hem på varken 1700, 1800 eller 2005 flighten utan att punga upp 4000kr. Inte kan jag fika heller för bilen väntar på ARN.

SUCK.... aldrig det newbie-misstaget igen.

Ett sällskap på 3 kom in nyss varav 2 bara fick komma in (får ju bara gästa 1) och när han vände på klacken för att gå ut så frågade jag om jag fick gästa vilket inte var några problem.

Hallå från SAS loungen i Helsingfors. Halvtorr kyckling men god soppa.

Snålade några hundralappar på Go -> Plus, blev klar betydligt tidigare än beräknat på jobbet så sitter nu här utan möjlighet att komma hem på varken 1700, 1800 eller 2005 flighten utan att punga upp 4000kr. Inte kan jag fika heller för bilen väntar på ARN.

SUCK.... aldrig det newbie-misstaget igen.

Ett sällskap på 3 kom in nyss varav 2 bara fick komma in (får ju bara gästa 1) och när han vände på klacken för att gå ut så frågade jag om jag fick gästa vilket inte var några problem.

5h med SAS-kyckling.... someone shoot me!
Har övergått till nudlar nu (kyckling).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen