Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testar Cafélounge i Luleå för första gången. Fyra sorters juice, bananer, äpplen, apelsiner, kanelbullar, tre olika sorts minimuffins, två sorters kakor samt te och kaffe - helt klart ett godkänt utbud!
Eftersom det är glasväggar in hit så kan det dock möjligen bli lite väl mycket akvariekänsla om det är mycket folk på flygplatsen i övrigt...

De ropade just ut i högtalarsystemet att de har stora problem med något datorsystem vid incheckningen/inlämningen av väskor nu, så vi får väl se om vi kommer iväg i tid eller ej. Just nu står bara Norwegian-flighten som försenad, så oklart om problemet gäller även för SAS.

Edit: sådärja, 20 min försenade.

Last edited:
Purjolökssoppa och 3 sorters vin i Sas Lounge ARN T4. Snart mot Göteborg i en lätt försenad Sk 171
bd595de15f69379252d44d2f39dc57bc.jpg

• Gilla
Reactions: doc
Blev cirka en halvtimme sena ut från Luleå och när vi landade på Arlanda så funkade inte jetbryggan, så vi fick stå och vänta ett bra tag och till slut gav de oss en trappa så vi fick gå av i bakre delen av planet.

När jag vände mig om för att gå av bakåt i planet så såg jag en BC-tagg på en väska, men det var ett par personer mellan oss så kunde inte hälsa. Väskan hade en BC-tagg (av den stora sorten, så tidig upplaga), en gul SAS-badge med texten "TIME FLIES AND SO DO I" och en "I <3 Bromma Flygplats"-pin.

Sitter I LH senator (first class section) på IAD. Dom verkar ha olika "champagne" här. Fick cava först och nu när hon såg att vi satt First delen sa hon "oh i might have given you the wrong champagne"....

SAS Gold Lounge på Kastrup. Premiär för varma maten för min del, och idag serverades det "plain beef" och quinoasallad. Förstår inte riktigt varför man serverar köttfärsbiffar utan sås eller kryddning, så jag fick skvätta över lite Worcestershiresås.

Åker hem med SK414 om två timmar, som idag går raka vägen till Stockholm.

Snabbvisit i loungen på GOT för ett glas rosé (inget bubbel idag) innan tidigare flyg än väntat. SK 166 kl 19:15 ställdes in och det sms:et kom då jag var på väg till tåget in till Göteborg. Så hade inte kunnat ta något tidigare tåg. Dessutom kom tåget på spår 2, vilket det aldrig gör annars. Så hade inte någon vänlig själ vinkat över mig så hade jag missat tåget. Hade dessutom ärenden inne i Göteborg innan, så Uber fick bli räddningen ut till Landvetter.
Nu ombord på SK164 och blev vid gate bumpad från 8E till 3B, vilket ju kändes som en bra gest...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen