Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i guldloungen på ARN. Det var galet lugnt där nere när jag kom. Inte lika lugnt i loungen om än inte smockat.

Någon borde ge kockarna eller vad dom är lite inspiration att variera matutbudet. Så svårt kan det inte vara.

Btw så har jag ingen aning vilken del som är BC-hörnan.

När jag pratade med en av servitörerna, Rodrigo, i fredags (22/4) så sa han att de nu skulle ha fått utrustning för att börja servera varm mat. Ang BC hörna: finns ingen bestämd men ett säkert kort är i området runt vil-stolarna.

Dejligt vejr, ekstremt klart, god udsigt fra SkyTeam C.I.P. Loungen her i SGN. Kun 34 grader, varmen er endnu ikke kommet. Venter på CZ kærren til MNL via Guangzhou. China Southern er billige men har styr på tingene med f. eks. STPC på 4 stjernet hotel, 3 stykker indchecket bagage (plus 1-2 mere hvis man har priviligier som SkyTeam elite). Check-in professional and informative. Jeg fik at vide at flyet ville være forsinket 20 minutter allerede ved indcheckningen. De rådgav mig om hotellet i CAN. Meget mere pofessionelle end Air China, hvor jeg var i vanskeligheder ved check-in 3 måneder tidligere. Loungen her byder på øl og ekstremt billige franske vine. Jeg holder mig til Gambrinus, en tjekkisk øl, der smager fremragende og har "bid". Flyet er netop landet, 20 meter fra mit panorama vindue. Vi bliver 30 Minutter forsinket. Livet er herligt...

Last edited:
Sitter i SAS Gold Kastrup och undrar varför jag inte gå ner trappan till business lounge. Känns 90 talet här uppe med slitna möbler, dåligt utbud av mat och billiga trädpaneler på väggarna. Kan gästa fram till kl. 12.15.

Sitter i SAS Gold Kastrup och undrar varför jag inte gå ner trappan till business lounge. Känns 90 talet här uppe med slitna möbler, dåligt utbud av mat och billiga trädpaneler på väggarna. Kan gästa fram till kl. 12.15.
Hahaha. You are addicted, face the truth...

Hälsar så från Galleries First på London Heathrow T5. Väntar på BA786 hem till Stockholm. Dock lite försenad. Försökte komma med BA784 som skulle börja boarda 5 minuter efter jag kom dit. Ingen kunde boka om mig, då de påstod att det skulle ta 30 minuter. Man undrar lite. Nåja, nu blir det middag i loungen istället. Börjar med lite snacks först. Trevlig söndagskväll!

f5fc49828c6e009cff1107951caacea5.jpg

BA loungen i SEA, på väg med BA 52 som idag utförs flygningen av 21 år gammla C-CIVG, tänka sig en maskin som är i ålder med vissa BC medlemmar.
Kom på att jag litar mer på en gammal 747 dam, än de 21 åriga slynglingarna som är på BC.
Lite konstigt, när de åker med en 21 årig dam tycker de att hon är gammal, men själv så skall de åka på ungdomsbiljett vid samma ålder!

Personligen tycker jag att Star Alliance borde rycka upp sig ordentligt med en gemensam lounge a la LAX här på SFO. Nu sitter jag i EVA-loungen och inväntar Air Canada till Toronto men det här är inte alls ett roligt ställe..

Bra vyer dock för våra avgeeks

5390962ca9150cc71bd7696269d21455.jpg

14f63add0ba0edeb324b42ddbd6d308b.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen