Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
753b14c0d3fa289ef774a7e9dd92b847.jpg

Är man i Berlin (Tegel Senator) så är man. Currywurst, pretzel och en öl.

First ANA Suit lounge på Haneda i några timmar vilket var väldigt trevligt. Nu i Thai First Class lounge i Bangkok på väg till Kuala Lumpur. Tidigt landning och jag var först in i loungen 04:45. Golfbilen körde i racerfart och det tog mig fem minuter från plan till lounge. Inklusive säkerhetskontroll. Bra gjort! Snart dags att boka massage och ta en liten tupplur.

Hej från Al Mourjan, Doha på väg till Melbourne!
I avsaknad av Krug utforskade jag rödvinerna och prickade in en bra bordeaux som passade utmärkt till en oxfilé med bea:)
Visa bifogad bild 51361
Bra tips till mig ikväll alltså. ;)

Själv sitter jag i loungen på F-piren, non-Schengen, med en Carlsberg Export. Ska med QR168 till Doha och sen vidare till Shanghai.

image.jpeg

I helgen är det F1 i Shanghai, men ännu viktigare, den officiella efterfesten efter racet! :)

Hej från United Club Orlando.
Av någon anledning har SAS bokat in mig på en American Airline, istället för United, på resan till Chicago och det ställde till det givetvis. Blev till att betala in mig och pappa JimLov. Knappast värt det men bekvämligheten tog överhanden då AA inte har ngn lounge här.
0b893388e37d43bfb29a0a7aa5232ecf.jpg

Av någon anledning har SAS bokat in mig på en American Airline, istället för United, på resan till Chicago och det ställde till det givetvis.
Ja de där codeshare-avtalen SAS har med American Airlines är j-igt irriterande. Särskilt när det gör att de säljer en AA-anslutning även när det finns United. (Om det är en anslutning som bara finns med AA vore det en annan sak förstås).

Har även från kundtjänst (jaja, i ett tidigare liv när jag var nybliven EBG och inte hade så mycket erfarenhet) fått svaret att alla EBG-förmåner självklart gäller på AA-biljetten också även när den inte ens var utställd med SK-kod. Vilket det självfallet inte gjorde.

SAS har INTE codeshare med American Airlines.

Att de har ett interline-avtal mellan bolagen som gör att baggage kan skickas vidare och segment från bägge bolagen kan ställas ut på samma biljett är inte relaterat till codeshare (där SK har satt flygnummer på en AA-flygning eller tvärtom).

SAS har INTE codeshare med American Airlines.
Hmm. Jag hade bestämt för mig att det fanns ett sådant, men jag kan ha fel. När du nu nämner det, så har vi faktiskt varit inne på det i en diskussoin tidigare :)

(Enligt wikipedia på Scandinavian Airlines – Wikipedia så har de det. Engelska wikipedia säger att de varken har codeshare eller interline med American. Så det är uppenbarligen inte lätt.)

Det största problemet är hursomhelst att de pushar biljetter med AA-legs på via bokningen på sas.se, oberoende av vad anledningen är.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen