Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi sitter också i Swiss Senator Lounge på ZRH men i E-terminalen ! En väldigt bra lounge måste jag säga. Vi är nästan ensamma då de flesta interkontinentala flygen redan avgått. Jättestor lounge, mat och dricka för alla smaker och en fantastisk utsikt över flygplatsen. Snart tar vi en drink på uteterrassen och njuter av livet.
Måste tillägga att vi är på väg till Paris och skulle alltså inte vara här ute men efter ett tips här på BC passerade vi alltså passkontrollen och tog tåget ut samt välkomnades in i loungen. Tack för det BC ! :):)

Hej från SAS loungen på O'Hare.. Aldrig sett en sådan knökfull lounge. Ståplats för många. Lurad som jag var knallade jag till Swiss loungen bara för att se att den stängde 19.. Blir till att sitta här o bälja fika i trängseln

Hej från SAS loungen på O'Hare.. Aldrig sett en sådan knökfull lounge. Ståplats för många. Lurad som jag var knallade jag till Swiss loungen bara för att se att den stängde 19.. Blir till att sitta här o bälja fika i trängseln

Vid sådana tillfällen väljer jag att inte sitta i loungen överhuvudtaget. Det brukar finns en hel del områden som är ganska tomma på folk i terminalen där det är betydligt mer avkopplande. Visst, det ingår inte gratis fika, men fasen vet om det är värt lite fika för att få nöjet att sitta/stå och trängas.

Sitter i Sheltair Lounge, Paris CDG Terminal 2D och väntar på Austrian Airlines till Wien. Snacka om enorm skillnad mot Swiss Senator Lounge i E-piren i Zurich. Här finns ingen utsikt, sparsamt med förtäring och inte ens lugn och ro eftersom avskärmningen mot terminalen är mycket sporadisk.
En annan fundering är varför Swiss landar vid terminal 1 här i Paris men Austrian Airlines avgår från terminal 2D. Konstig koordinering hos Lufthansa group kan jag tycka.

Arlanda, SAS Businessloungen på T5! Åker med ett gäng på 20 stycken statuslösa reser i Plus så att de kommer in i loungen
På väg till Prag med SK1769 förmiddagsflyget avgång 06,05, finns en avgång även på eftermiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen