Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arla morgonstund tillbringas i Thai Royal First-lounge på Suvarnabhumi Airport, Bangkok.

Därefter TG676 mot Tokyo Narita. Fullsatt första klass-kabin upplystes jag om när jag önskade fönstersäte i samband med incheckning.

Godeftermiddag fra Saigon. Skal med Qatar og deres B777-300 til Phnom Penh. De har skiftet (3rd part) lounge! Jeg brokkede mig ved check-in men blev glædeligt overrasket, Nu bruger alle OW Apricot loungen - dermed farvel til den overfyldte Rose lounge. Apricot er netop renoveret ( - inspireret af CX loungen iBKK?) i minimalistisk stil (lidt, enkelt men godt! 3-6 varme retter at vælge imellem. Ingen bobblevand men vinen har taget 1 enkelt trin op (der er stadig langt til toppen!). Og, der er en lille, elegant thé-section ved buffét'en @Dr. Miles God facade mod lufthavnen. Her er pyntet op til børne-tét i loungen som vel er en slags fastelavn. SQ står klar til at lette blot 40 meter fra mit vindue. Jeg er alene her, der er stadig plads til 100 pax mere.

Last edited:
Visa bifogad bild 56113 Visa bifogad bild 56114 Hälsningar från Gate 24 på LCY Idag blir vi 17 pax till JFK på BA1, det var nog 1 år sen sist med denna rutt så det ska bli intressant att se om den har drabbats av enhancement också.
Är det någon som har checkat in bagage och har connecting flight på JFK, vi fick veta att vi måste ta väskan till AA och lämna in den igen vid incheckningen och nere vid gaten så fick vi det besked vi ville ha vi ni anländer domestic så väskan går vidare direkt. Problemet är ju om det inte blir så och vi inte väntar och kollar.

Lite sent råd angående bagage på BA1.

Den ska gå automatiskt men jag har varit med om att bagagelastarna slänger upp bagage av misstag (väldigt få transfers på linjen och den enda på T7 som får ha transferbagage). Normalt är BA ground personnell där och kollar att inget transferbagage blir kvar på bandet av misstag, men om ni absolut måste ha ert bagage i tid på destinationen är min rekommendation alltid att vänta tills allt bagage kommit och sedan gå till T8.

Och god eftermiddag från SAS Gold ARN. Sedvanligt laxsnask, korngrynssallad med ärtor samt minipizzor med skinka. Tur att jag käkade på Prinsen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen