Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har Guld lounge access reglerna ändrats?

Jag sitter i Guld lounge nu, men stötte på en intressant historia...
Har SAS Plus biljett och lounge dragon hänvisar mig till business lounge sidan. "Jåmen jag har TK Gold som jag vill komma in på den bättre sidan som jag gjorde förra veckan också". Svarar dragon att jag har SK på mitt boardingkort. "Jodå men jag har bytt från TK till SAS och har börja samla eurobonus så jag vill behålla SK på boardingkortet och nyttja TK guld för att komma in". Hon säger att det går inte göra så, utan det är benefits som står på boardingkortet. Jag försöker artigt förklara att det finss två skilda saker, de man samlar och de man nyttjar. Talking to a wall...hon även nämner att det är nu så, vi har det skrivet på papper (????). Jag säger att jag gärna tar en kopia av en sån statement, men i samma väva löses situtationen med att en flyertalker kommer precis och gästar mig in med sitt EBG kort så jag aldrig får en kopia. Försöker få en då jag går från loungen...

Är det nån som vet bättre? Att man faktiskt inte längre kommer in med boarding pass som har EBB/EBS även om man viftar ett annat *G kort?

• Gilla
Reactions: Ebg
Hälsningar från United Club på Atlanta. Bra öl på tapp, Sweetwater 420 Pale ale. Övrigt utbud som väntat, dvs bedrövligt.

DSC_2588.JPG

Swiss loungen på ORD. Samma typ av utbud som uniteds lounger, dvs tämligen värdelöst. Ca 2h till boarding...

Hälsningar från en nästan folktom Terminal 2 och Aurora Loungen på Arlanda. Starten på hektiska 10 dagar med London idag, New York i morgon, Boston på torsdag och måndag, New York tills på tisdag sedan raka vägen till Norge. Mycket flygande.. Höjdpunkten blir morgondagen, men vi återkommer till det..

152faaaa6869ccadb83deb6cd73d8414.jpg

Har Guld lounge access reglerna ändrats?

Jag sitter i Guld lounge nu, men stötte på en intressant historia...
Har SAS Plus biljett och lounge dragon hänvisar mig till business lounge sidan. "Jåmen jag har TK Gold som jag vill komma in på den bättre sidan som jag gjorde förra veckan också". Svarar dragon att jag har SK på mitt boardingkort. "Jodå men jag har bytt från TK till SAS och har börja samla eurobonus så jag vill behålla SK på boardingkortet och nyttja TK guld för att komma in". Hon säger att det går inte göra så, utan det är benefits som står på boardingkortet. Jag försöker artigt förklara att det finss två skilda saker, de man samlar och de man nyttjar. Talking to a wall...hon även nämner att det är nu så, vi har det skrivet på papper (????). Jag säger att jag gärna tar en kopia av en sån statement, men i samma väva löses situtationen med att en flyertalker kommer precis och gästar mig in med sitt EBG kort så jag aldrig får en kopia. Försöker få en då jag går från loungen...

Är det nån som vet bättre? Att man faktiskt inte längre kommer in med boarding pass som har EBB/EBS även om man viftar ett annat *G kort?
Selvfølgelig skal du kunne komme ind. Slå døren ind. Ellers ring til Politiet :)
Sjovt nok går det lettere hvis det er omvendt: kom ind med EBG/D. Krediter miles til TK (på Boarding kortet)...

Last edited:
Hej från ba terraces terminal 3 manchester, på väg till billund med sunair för 3 veckors semester inklusive legoland. En kompis undrade varför i hela friden vi bokade taxi för kl 14 när flyget inte går förrens 18.15. Att folk inte förstår bättre, och jag har ändå visat honom galleries first.

20160726_153712.jpg 20160726_153721.jpg 20160726_153728.jpg 20160726_153743.jpg 20160726_153755.jpg 20160726_153850.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen