Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon från Singapore Airlines SilverKris LHR T2!
Det blev champagnefrukost idag - sååå syndigt:)
image.jpeg

Eller svara: så många säten flygbolaget väljer att sätta in i planet, som mest omkring 800 :)
Bara att svara:
Med vilket bolag?? och en oskyldig uppsyn:D

Jo jag började precis så, ja Qantas har si och så många säten, serverar den chanpagnen i första klass... Sen har vi Qatar med bara 8 säten i first class. Singapore airlines är ett av dom få bolagen som har sin First/suite på nedervåningen i A380. 100 säten business på övervåningen... Avslutade med: Shall I continue? Varpå supervisorn kom tillbaka och sa att se räcker, bad om ursäkt och tackade för att vi tog oss tiden att prata med dem.

Hälsar från Sala Masaccio i Florens. Den här loungen är verkligen inte något att hänga i granen. Obefintligt utbud av det mesta (inkl. mat, dryck och dagsljus) och dumt belägen före säkerhetskontrollen.

Haft en finfin helg här nere i alla fall. Resan ned i fredags gick via München med Lufthansa och Air Dolomiti (en positiv överraskning!), nu blir det snart Swiss hemåt över Zürich.

Jo jag började precis så, ja Qantas har si och så många säten, serverar den chanpagnen i första klass... Sen har vi Qatar med bara 8 säten i first class. Singapore airlines är ett av dom få bolagen som har sin First/suite på nedervåningen i A380. 100 säten business på övervåningen... Avslutade med: Shall I continue? Varpå supervisorn kom tillbaka och sa att se räcker, bad om ursäkt och tackade för att vi tog oss tiden att prata med dem.

Kalla mig galen men jag tycker en kontroll då och då är ganska bra med tanke på vad som händer i världen

Kul att resan gick bra, inga problem i Aten??

Hej från Senator loungen Zürich. Lite förvånad att bolag som Swiss har så usel lounge på sin hemmabas. Dålig mat, bottom shelf alkohol och rent utav tråkig. Men dom är duktiga på att städa iaf ;)

Premiär för mig i Dragonairs lounge vid Gate 16 på HKG. Tyvärr var köket stängt här, så fanns två fat torra mackor - och efter att jag ätit några var de slut. I övrigt dåligt utbud av det mesta! Vet inte om jag måste ta mig hit för att testa under mer normala tider (besöket varad 01.00-02.00)... Detta var ett rejält bottennapp.

God morgon från Thai-loungen i Hong Kong. Hälsade snabbt på ett svenskt par med bc-taggar på väg ut, men inte så jag hann få koll på något nick. Det var jag som hejdade er och ropade BC! glatt pekandes på min egen tagg i alla fall. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen