Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påverkar inte flygövningen trafiken också? Eller är det bara i Kiruna?

Det verkar inte ha påverkat just min avgång iaf.
Vi fick dock en uppdatering för ett tag sen. Förseningen till 21.00 var följdförsening pga vädret. Sen hade tydligen någon obehörig tagit sin in förbi säkerhetskontrollen på Landvetter så hela flygplatsen hade behövts evakueras, vilket ledde till den extra förseningen (vi ska flyga ner till Arlanda med planet som kommer från Göteborg).

Sitter i Luleå och väntar på mitt flyg som skulle gått 19.30 - ny avgångstid 21.50. Som tur var så fick jag sms från SAS ganska tidigt om förseningen (vid det skedet bara till 21.15 dock) så jag behövde inte sitta här hela tiden utan kunde stanna lite längre hemma hos mina föräldrar istället.
Tydligen beror detta på att det var dåligt väder här tidigare idag och detta är följdförseningar.
Har fått 100 SEK i servicecheck så det blir nog en älgsalami i kiosken här för 99 kr så man har nåt till frukosten imorgon.
Ja, vårt plan gjorde två landningsförsök på Kallax förut. Ett plan omdirigerades till Skellefteå. Dimman lättade vid 17.30 men vi blev en timme sena till Arlanda.

Ute i god tid på CDG och SAS Lounge kommer att åka med SK2572 till ARN, utresan gick till BRU och vi fick gå ner på samma flygplats som Ryan använder, kommer inte ihåg just nu vad den heter. Vår maskin var den enda som blev omdirigerad till den flygplatsen.

• Gilla
Reactions: doc
Hälsar från loungen på Droppen Blodgivning. Här är lugnt med lite folk och det finns gott om fika. Fikautbudet är bra för att vara en inrikeslounge. Starkare varor saknas men det finns kaffe, juice, kakor, wasa sandwich samt polarklämmor! Förvissa inga med ren, men både ostklämma och skinkklämma finns.

Det saknas wifi, men det är mycket personal och personlig service.

Hej från Concorde room LHR T5. Inte så stor lounge erfarenhet, men märker att jag är rätt bra på att hälla i mig rejält med LP Grand Siecle ( hyffsat kunnig på champis ändå så passar naturligtvis på lite ) På väg till KUL på BA nya linje. Tackar BC för tipsen att fixa ihop poängen till First

Lite oväntat kan jag hälsa från London Heathrow Galleries First T5. Bokade om mig från försenade IB3685 till Madrid och flyger via London istället. Kommer fram 10 minuter tidigare men med champagne och en BA burgare rikare än om jag flugit direkt.
Kan @Direktorn gästa in dig i Concorde Room, om han fortfarande är kvar där? ;)

• Gilla
Reactions: doc
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen