Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från SJ Lounge i Stockholm. 60% beläggning kanske. Det finns lite färskost som börjat torka sådär lagom. Vidare finns det kaffe och frukt.

Jag lärde mig den hårda vägen att man inte får biljettens bokningspris tillgodo när man bokar om en biljett till tidigare avgång... sååatte, ytterligare en anledning att inte tycka om SJ?

Sthlm-Uppsala: -113kr (bokade ombokningsbart för 122kr)
Sthlm-Uppsala: 141kr (skyldig 28kr)

Kostar visst 119kr om jag köper den som separat biljett i appen för samma avgång. Borde jag ha avbokat resan helt och köpt en hel ny biljett istället med värdebeviset och 6 kr i mellanskillnad (113+6 =119)?

Hälsningar från Pop-Up loungen på ARN. Måste säga att den är över förväntan med tanke på vad man läst. Gott om sittplatser trots morgonrusning, och möbleringen är sommarinspirerad med parasoller och solstolar.

På väg till FRA för vidare long haul med LH. Föredömligt glest i kabinen fem timmar före avgång:

_20150519_081448.JPG

Sitter i Airport Lounge på Hamburg flygplats.
British Airways check in personalen var mycket trevligt så att hon placerade min kollega och mig i samma rad och blockerade mittsäte.
Sådant uppskattar jag mycket. Det kostar ingenting för flygbolaget när beläggning är låg och det är en bra service till sina kunder.

Hej från Hamburgs senator lounge. Lite folk, bra öl, ingen glassbar men väl en noodle-station som lagas på beställning.

SAS lounge T5, Gold är stängd så de har uppgraderat sortimentet lite här i den vanliga. Planet till Luleå är sent så jag gick hit för att käka lite, lite gnäll i fast track att jag inte fick vara här men de gick att övertyga att jag faktiskt fick det. :)

Hälsningar från SAS Business Lounge. Lång kö när dom öppnade kl.5. De 10 första hade varken Guld, Business alt. Plus biljetter. Dom tyckte att dom kunde bli insläppta för att deras flight var försenad, varav lång diskussion uppstod. Nåja, ändå nöjd att jag kunde boka nya biljetter igår kväll med Lufthansa då mitt SAS flyg vart inställt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen