Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu en sista andpaus i SAS Gold i CPH innan hemkomst...Sitter i BC hörnan - rätt öde och dessutom är gästboken full så det behövs en ny...

Bara sent inkommande plan eller är det väder i Europa som ställer till det? För det är väl ingen strej som pågår just nu? (Just nu ser det ut som avgångstiden är 20:35 gentemot 18:45 som planerat. Surt!)
Storm söderut. 20:35 stod sig till kl. 20:09, då planet helt sonika ställdes in för att nattas på ARN. Nu blir det 07:35 och SK istället (och mindre tid i FCT...).

Hej fra Champagnebaren i The Wing :)

Vi snupper lige en drink før morgenmaden!

image.jpg

Bagefter står den på lidt loungehopping.

Sitter utanför Aurora lounge på Arlanda Terminal 2.
Loungen har visserligen inte öppnat så här tidigt.
Min vänlige check in agent lyckades att checka in hela vägen till min första destination med 5 flighter och av två separata bokningar. Bra gjort!
Hoppas att väskan dyker upp som den ska.

Nu sitter jag med @sembl och @vega i Skyview Loungen på SIN T1. Mycket tråkigt att både Qantas och BA loungen inte öppnar förre 15.00. Fröken @vega är rätt lång i masken, inte alls vad hon hade förväntat sig inför första resan med CX i affärsklass.. :(

Nu blir det all-in på skumpa ombord istället. ;)

Det är inte så bra början av dagen för några som reser från Arlanda Terminal 2 imorse.
Finnair flight till Bergen är inställd och dagens första Airberlin flight är försenad och ny avgångstid är runt kl. 10....
Nu sitter jag med @sembl och @vega i Skyview Loungen på SIN T1. Mycket tråkigt att både Qantas och BA loungen inte öppnar förre 15.00. Fröken @vega är rätt lång i masken, inte alls vad hon hade förväntat sig inför första resan med CX i affärsklass.. :(

Vilket flygplansmodell skall ni åka med idag?
Man vet aldrig vilken flygplansmodell man hamnar i innan man boardar.

Jeg er sikker på at frk. @vega får smilet tilbage når hun kommer ombord. :) Jeg havde min første tur for et par dage siden og Cathay leverer et helt fantastisk produkt ombord. Jeg troede det var sammenligneligt med Singapore Airlines, men Cathay er altså niveauet over.

....Men, naturligvis påvirker det helhedsoplevelsen når man ikke får samme gode oplevelse fra check-in til ankomst.

Vilket flygplansmodell skall ni åka med idag?
Man vet aldrig vilken flygplansmodell man hamnar i innan man boardar.

CX712 åker SIN-BKK-HKG. Både idag och i morgon flygs denna med A330-300 med Cirrus Long-haul stolar ;) så om allt går bra blir det mycket bra upplevelse ombord

• Gilla
Reactions: doc
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen