Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Day-suite? Er det en del af loungen eller en slags hotel i loungen? Jeg kommer der om en måned og har 17 timers layover
Det är inne i loungen ihop med spa-avdelningen. De ber än att inte vara här längre än 1.5hr, men jag vet inte hur det kontrolleras. Det är iaf en trevlig Lounge detta. Lugnare än The Wing - dock långt bort. Men har du 17hr kan du ju prova alla Business och First-lounger här tycker jag. :)

Hilsen fra NIA Business Lounge i Noi Bai International i Hanoi. Fabelagtig udsigt over landingsbanerne. Fik en god frokost, valgte ris med stuvede fiskefillét'er. Qatar Airways kærren står lige udenfor vinduet og deres Boeing 777-200 pynter i en halvtom lufthavn på en grå mandag.Godt med øl og vand, Herudover,findes der kun kaffe og the samt de forkølede vine fra Dalat som er Vietnam's salomoniske svar på The Great Wall Red/White Wine (som de har i PEK-loungerne og på Air China). Her er ingen sprut. Champagne? dont even think about it. Kæmpelounge, jeg holder af den fordi den er næsten altid næsten tom. Kom ind med morgenflyveren fra Hue og skal til Nairobi. 3 legs in front of me. Pure award pleasure...
Ska du flyga med Qatar? När är du i Doha i sådana fall? Jag landar där vid 23 lokal tid om jag minns rätt.

Day-suite? Er det en del af loungen eller en slags hotel i loungen? Jeg kommer der om en måned og har 17 timers layover
Det är inget hotell.
Det är mer som en soffa med ett skynke man kan dra för i en avskild del av The Pier. Med utsikt över plattan.
Men visst, det går att sova där och duschar finns i närheten.

Sista loungen för dagen i Hong Kong. Nu sitter jag i Dragonairs Lounge vid gate 17. Denna känns som Cathay Pacific loungen på Pudong. Inte mycket att hänga i julgranen. Det är en öppen Lounge en våning över gaten, så det blir det klassiska sorlet från terminalen. Dock går min flight från 17 om 30 minuter och jag tittar ner och väntar på boarding.

Här serveras lite mat och dricka samt en nudelstation finns att beställa 8 olika sorter från.

image.jpeg

Hälsningar från Lufthasa Senator lounge på Berlin tegel. En intressant sak som jag inte sett förr är ett Lufthansa cocktailsortiment, med ett antal flaskor med "fika-mix" och diverse tillbehör. testade en Old fashioned, som tyvärr smakade som en fulvariant av en busgrogg baserad på någon suspekt örtlikör... :)
351958f2957d166b88178941d4af05fa.jpg

Sista loungen på denna resan hem. Nu är jag i Al Mourjan-loungen på Doha flygplats. Sitter nu och dricker Krug här för första gången faktiskt. Det har ju av någon anledning aldrig funnits när jag varit här, trots ett flertal besök.

Loungemässigt var detta en bra bokad resa (tack @Dr. Miles För hjälpen!). Red Suite, The Wing, The Pier och nu Al Mourjan. Inte illa.

Skål på er!

image.jpeg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen