Sitter i SAS Gold på Arlanda T5 och ska åka mot Berlin för en helg av dans och gamla datorer 17.30.
Snart är det dock dags att gå tillbaka landside och tillbaka till biljettdisken och se hur det går för dem med mina voucherbokningar. Jag hade totalt 1300 EUR i vouchers (2*500+3*100) och har bokat resor till SFO och PEK till mig själv för 500-ingarna, och GOT-LLA-GOT för min syster och hennes kompis för 3*100 (som dessutom behövde läggas upp som två bokningar då min syster kan åka på ungdomsbiljett, men inte hennes kompis). Hade tur och fick prata med en väldigt trevlig och kompetent tjej när jag ringde in och bokade, och trots att det var en del att fixa så hade hon full koll och hela processen gick riktigt fort (har varit med om att betydligt enklare voucherbokningar tagit dubbelt så lång tid).
När jag kom till biljettdisken så var reaktionen "oj, det här kommer att ta ett tag" när jag la upp alla itineraries och vouchers, så det kändes som att det var skönast för både mig och personalen att jag gick en sväng och lät dem jobba ifred istället för att stå där och stirra på dem hela tiden, framförallt när jag har så gott om tid till min flight.