Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är sällan jag befinner mig i SAS Gold varken i Oslo eller Köpenhamn. Nu sitter jag i SAS Gold på OSL och inväntar SAS till ARN.

Mina 3-4 resor till/från BGO blev enklare med direktavgångar men utresan och hemresan passade inte denna gången. DY är inget val eller hur? :)

Norska västkusten visade den bländande charm som finns blandat med h+*#%#% regnet som är största skälet att jag ALDRIG flyttar tillbaka..

Men vackert är det, också i 11 grader i maj och resan mellan OSL-BGO, samt inflygningen till BGO är häftig.

3babe3fc7ec4d2c8114aaae8f8fa0274.jpg

729a7711533912bd973129c6e448c1c1.jpg

a82526d1a33e4b0b2513cd4dca9eecd4.jpg

b026f8f16b54ac9a2f9a2c4c8dbe56b6.jpg

3c946124db472413fb54e3701fe2547e.jpg

@Senator: Båten på sista bilden i ditt inlägg ser ärligt sagt fasligt malplacerad ut... Men härliga bilder i övrigt :)

Ha ha.. Bilfärjorna har fortfarande en stor roll i det som kallas "Kustvägen", en stamväg mellan Stavanger och Bergen. Här är jag på väg mellan ön Stord där jag är uppväxt till fastlandet vid Bergen.

Själva inseglingen här är rätt smal, och kaptenerna ombord dessa har nog ett antal timmar för att docka dessa. Lite tankar går till de Widerø och SAS kaptener som flyger till flygplatser i Vest- och Nord-Norge :) lite samma sak

Hanns tyvärr inte med någon lounge nu på morgonen: precis boardat SK1853 mot ALC, strikt prioboarding tillämpad!
Fick indikera att ett par kollegor, med högre radnummer, varandes mina gäster.

Last edited:
God morgon från SAS Business loungen på Arlanda idag. Guldloungen är stängd idag och från och med imorgon öppnas en tillfällig guldlounge borta vid F piren. Detta är på grund av utbyggnaden av loungen. Så här ser det ut, det byggs ut på taket på a piren.

image.jpg

God kväll från SK lounge på CDG. Första gången här, men det har man ju inte förlorat livsupplevelser på... Lite lugnare nu när det sena CPH-planet kom i väg i alla fall. Skall med 18:55 till Sthlm om det finns fler bc:are här.

Nu sitter vi och njuter på Uniteds Firstclass lounge i San Francisco(SFO). Vi är nog inte fler än 7-8 personer här så det är mkt lugnt och skönt. Jag försöker fånga lite intryck till en kommande recension så jag återkommer då. Fn bävar vi för en 9 timmars jetlag...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen