Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker vidare imorgon bitti till Nantong, men ni bor händelsevis inte på samma hotell?

Nej, jag på bor Novotel Xin Qiao vid Chongwenmen.
(och jag är ju inte här för APEC, utan är här på en lite längre vistelse... Har varit här i drygt 4 veckor nu och har en vecka kvar innan jag åker hem)

Nej, jag på bor Novotel Xin Qiao vid Chongwenmen.
(och jag är ju inte här för APEC, utan är här på en lite längre vistelse... Har varit här i drygt 4 veckor nu och har en vecka kvar innan jag åker hem)

Hur är det hotellet?
Jag har bott på Novotel Sanyuan men det var inget speciellt med det.

Hälsningar från Hugo Junkers lounge på DUS. Här serveras diverse smörgåsar, små schnitzlar och en hel del godis och kakor. Har ett par timmar här innan jag skall åka till Berlin.

Hur är det hotellet?
Jag har bott på Novotel Sanyuan men det var inget speciellt med det.

Det är inte på något sätt fantastiskt, men det passar våra behov riktigt bra för den här vistelsen.
Hotellet i sig är inte så nytt och det syns, men på det stora hela så är allt helt och rent på rummet, så det är absolut inga problem att bo här. Just eftersom jag tillbringar så pass lång tid här så finns det några viktiga saker som gör att detta är ett bra alternativ:
* Prisvärt. Skulle inte kunna motivera att betala ett dyrare hotell under en hel månad. Som Accor Le Club Platinum så kan jag boka ett "economy room" (utan fönster) och bli uppgraderad till Superior room.
* Lounge-access. Loungen är även den inte fantastisk, men den fyller sin funktion väl. Helt OK frukost på morgonen, happy hour med diverse saker att äta (dumplings, vårrullar, etc) 18-20 (skönt att kunna få lite mat i sig även om man inte känner för att gå ut och äta någon kväll. Funkar även bra som kontor de dagar man vill "jobba hemifrån" och som vardagsrum på kvällarna. Skönt att inte behöva sitta instängd på rummet hela tiden, framförallt då min kollega också bor här, så vi har umgåtts en hel del i loungen.
* Läge. Ligger bra till för det mesta i centrala Beijing, och framförallt så är det bara 20 meter från hotellet till Chongwenmens tunnelbanestation med access till två linjer.
* Internet. Uppkopplingen fungerar över förväntan med tanke på vilket land vi befinner oss i, och inte minst viktigt så räcker det att bara koppla upp sig mot wifi-nätverket för att få nätaccess, inga irriterande login-sidor eller liknande.

Amex Centurion Lounge i SFO. Öppnade i torsdags. Riktigt fräsch, men jag fick lägga ut $50, för man måste vara Pandion för fri tillgång. Blir ett par snabba cocktails för att få lite valuta innan UA0408 till Vegas.

Amex Centurion Lounge i SFO. Öppnade i torsdags. Riktigt fräsch, men jag fick lägga ut $50, för man måste vara Pandion för fri tillgång. Blir ett par snabba cocktails för att få lite valuta innan UA0408 till Vegas.

Och nu middag och GT i Amex Centurion Lounge i LAS. Fint utbud här också!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen