Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sas Cph ovanvåningen. Jag trodde aldrig jag skulle sakna fiskbullarna... Men idag var det tonfisk på burk med ägg. Både luktar och smakar kattmat. Vad är det för mat att bjuda på kl 1930 en lördag?

Maple leaf lounge i Vancouver där jag väntar på flyget till Beijing.
Flög i morse från Mexico City så tidigt att ingen lounge var öppen.

Trevlig helg till er alla.

I Aegean Business Lounge Athen, access med mitt A3 Guldkort i väntan på min A3 flygning till Stockholm. Det var nog så här korten var tänkta att användas från början.

Har förflyttat mig till Lufthansa Business Lounge där ett bättre utbud av mat och dryck återfinns. Bra bemötande av personalen där jag blev välkomnad vid namn, något som aldrig tidigare skett i en Star Alliance Lounge. Å andra sidan är ju A3 Gold mer välkomna här än normalt i en Lufthansa Lounge då man ofta får räkna med ett och annat huvud som sprängs.

Maple leaf lounge i Vancouver där jag väntar på flyget till Beijing.

Då syns vi i Beijing ;)

Välkomna hit! Ni valde ett bra tillfälle att komma till Beijing.
Tack vare APEC-toppmötet så har regeringen stängt ner diverse fabriker och gett en massa folk ledigt, så luftkvaliteten har varit betydligt bättre än vanligt. Borde hålla i sig i stort sett hela den här veckan.

Har förflyttat mig till Lufthansa Business Lounge där ett bättre utbud av mat och dryck återfinns. Bra bemötande av personalen där jag blev välkomnad vid namn, något som aldrig tidigare skett i en Star Alliance Lounge. Å andra sidan är ju A3 Gold mer välkomna här än normalt i en Lufthansa Lounge då man ofta får räkna med ett och annat huvud som sprängs.
Vi var jättenöjda. Personalen skojade med barnen. Bad om deras dockors boarding pass, frågade om dockorna också flög business class osv. Ett väldigt trevligt bemötande helt enkelt. Sen tyckte jag maten var kanon. Alla fyra rätterna var bra. En bra lounge helt enkelt. :)

Välkomna hit! Ni valde ett bra tillfälle att komma till Beijing.
Tack vare APEC-toppmötet så har regeringen stängt ner diverse fabriker och gett en massa folk ledigt, så luftkvaliteten har varit betydligt bättre än vanligt. Borde hålla i sig i stort sett hela den här veckan.

Det var länge sedan luften var så här ren när jag var i Beijing, värsta jag upplevt var nog i februari i år.
Jag bor på Hilton airport hotell och här verkar vara ett av hotellen som deltagarna bor på.
Jag åker vidare imorgon bitti till Nantong, men ni bor händelsevis inte på samma hotell?

Vi var jättenöjda. Personalen skojade med barnen. Bad om deras dockors boarding pass, frågade om dockorna också flög business class osv. Ett väldigt trevligt bemötande helt enkelt. Sen tyckte jag maten var kanon. Alla fyra rätterna var bra. En bra lounge helt enkelt. :)
Bemötandet var bra över hela besöket. Håller med om att maten var bra och jag ångrade att jag redan ätit mig mätt på muffins och Greek Yogurt i A3 loungen. En snyggt upplagd slate med diverse ostar och Charkuterier, risgröt oc färskpressad juice. Lyckades dock inte få tag på vinet du snackade om, så det blev en Baileys istället :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen