Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis som @doc så är jag också på väg mot Hong Kong.
Sitter i Air Chinas lounge i Beijing för att flyga CA185 i business till Taipei och därifrån EVA Air till Hong Kong. Ska tillbringa några dagar där som en paus i min långa Beijing-vistelse.
Detta är min första resa som är bokad med inköpta poäng, givetvis tack vare/på grund av BC.se...

Tydligen så är flighten till Taipei överbokad, så jag blev erbjuden att ta Air Chinas direktflight till Hong Kong istället, men en av anledningarna till att jag bokade på detta sätt var ju just möjligheten att för första gången få åka upper deck på en 747 mellan Taipei och Hong Kong. Incheckningspersonalen tyckte nog jag var lite knäpp när jag insisterade på att åka enligt min ursprungliga bokning istället för att få komma fram till destinationen ca 4 timmar tidigare... :)

Sitter i Air Chinas lounge i Beijing för att flyga CA185 i business till Taipei och därifrån EVA Air till Hong Kong. Ska tillbringa några dagar där som en paus i min långa Beijing-vistelse.

Nu i EVA Airs Infinity Lounge i Taipei. Glassfrysen var helt klart höjdpunkten här.
De har fyra lounger här - The Club, The Star, Infinity, och Garden. Började med att försöka gå in i The Club, men då skickade värdinnan mig till The Star som är guldkortsloungen. Uppenbarligen är den dock under renovering, så jag fick komma in i Infinity istället.

Har även hunnit med att titta in en snabbis i Singapore Airlines Krisflyer lounge.

• Gilla
Reactions: doc
Checkar strax ut från Senator Loungen i Frankfurt. Missade dagens LX flight i Zurich till Köpenhamn och blev reroutad till Frankfurt. Enda roliga, förutom 8h försening, blir att testa LX C, LH C och SAS Plus på samma dag...

Testar nya The Loft i Bryssel. Gott om plats och fyra belgiska ölsorter på fat, som tidigare meddelats. Har aldrig testat SAS-loungen som ligger bredvid men får kanske gå dit för att bunkra våtservetter om inte annat...

Hemvägen från BCN eller?

Ja, dimma i ZRH gjorde att inkommande flyg blev 30min sent. Sedan fick vi cirkulera 30 min över schweiziska alperna så vår connection på 40min rök. Sedan var det fullt på de flesta flyg så vi fick åka till Frankfurt och sedan vara där 5h innan det blev SAS till Köpenhamn.

Men det var en ganska rolig sightseeing tur i alperna. FO skötte spakarna på FL150 och Kaptenenguidade alla berg. Vi fick se Matterhorn, Monte Rosa, Eiger mfl..

FOT9EAC.JPG

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen