Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu i CPH loungen o väntar på SK1677 till Berlin. Något är på gång här ingången flyttad o en del byggarbeten i business loungen.

Svårt läge i SAS GOT-lounge. Reser med tre kastlösa kollegor som snart har tagit sig igenom en evighetslång bag drop-kö, medans jag har myst i loungen. Och vår LH-flight till FRA är 1,5h försenad, så det sociala protokollet kanske föreskriver att jag går ut och umgås med dem - men det är ju trevligare att vänta här inne. ;)

Ååh, nu satte loungepersonalen fram ostbricka... Ännu en beslutsparameter....

SAS planet parkerades på plattan på Hamburg flygplats och jag hade mindre än 10 minuter till min avgång av S-bahn tåget till Hamburg Hauptbahnhof. Om jag hade missat det, skulle jag ha missat anslutningståg till Lübeck.

Tiden mellan från plattan (med buss) till S-bahn tåget var 5 minuter, ännu en ny rekord. :)
Hoppas att Deutsche Bahn inte strular igen...

Parkerat mig i SAS loungen på inrikes OSL. Hade hoppats på ett paket nudlar eller någon soppa men pilsner, morot, kålrot och dipp fick det bli... Får nog bli vägen om Pizza Hut innan avgång =)

En lugn och skön kväll med en Campari juice i Thai's lounge i Hong Kong. Hann med en GT på stående fot i Eva Airs Infinity lounge i Taipei. Ska se om jag kan få tag på henrik I som skall vara på HKG ikväll.

image.jpg
SAS måste ha cred för sina cabanas i Gold Lounge på Kastrup! Blir här ett par timmar i väntan på SWISS...

Hej fran Aspire loungen Manchester T1, vantar pa ett lite forsenat flyg till Helsingfors. Skarmarna sager 'Go to gate', men planet har inte landat annu.......

Ser man på. Tillbaka i CIP loungen IST efter en natt på Radisson. Flyget är försenat med 7hr så TK fick bjuda på hotell. Jobbet är inte lika glad då jag missar påmönstring. Chefen gav mig ett annat uppdrag med orden "bara du är där i tid så bryr jag mig inte om hur du tagit dig dit". Innebär självklart att jag jagar första klass biljett ifrån HKG :D

Tyvärr alldeles för sällan man får den ordern..! För några år sedan blev det Johannesburg-Lagos via
Frankfurt i Business men uppgraderad till First första sträckan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen