Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i SAS-loungen på HEL. Ska åka HEL-ARN-TXL.

Det var lite intressant när jag kom hit idag. Gick till Fast Track-ingången till säkerhetskontrollen, men när mitt boardingkort (som jag skrivit ut där jag haft mina möten idag) scannades så sa datorn "Passenger is not travelling from this airport". Först blev jag ju lite orolig för att jag gjort bort mig och bokat fel datum eller så, men allt såg korrekt ut. När de testade att dra mitt EB-kort istället så funkade det bra. Samma sak när jag skulle gå in i loungen.
Nu har jag hämtat hem mobila boardingkort till telefonen, så förhoppningsvis så funkar dessa vid gaten.

Endlich Freitag!

Sitter på terrassen av Lufthansa Senator lounge på Hamburg flygplats.
Jag dricker ett glas (litet) Gin & Tonic och ser solnedgången över landningsbanan.
Hoppas att det inte blir någon försening den här gången. Sista tre mina SAS flighter var försenade mellan 30-70 minuter.

SAS och Hamburg flygplats har kanske fått nytt avtal angående Fast lane? idag kunde jag använda mitt mobilt boardingkort till Fast lane här. Det förenklar mitt liv då slipper jag att gå till SAS check in disken och be dem att skriva ut ett pappers boardingkort och be dem att klistra Fast lane klistermärken på boardingkortet.

Trevlig helg!

Sitter nu på CHP SAS lounge på väg till PMI, planet skulle lämnat 18.10.

Men det plan som ska ta oss dit kommer från ARN - SK1409 med försening nu till 19.05 från ARN.
Om vi kommer iväg lär det inte bli innan 21.00.
Ha en trevlig fredagskväll alla BC'are.

Royal Silk Lounge (E-pier'en) BKK. Venter på 777-300 Qatar's kærre til Hanoi. Loungen er ren, fin udsigt, noget stille, næsten tom, rart med 2 borde (et til mad og drikke og et til at arbejde på). Sæde 1K venter, blev opgraderet fra N til U for sølle 8 Q-credits

...fortsættelse: Flight QR828 fra BKK til Hanoi forløb fint. Chattede med staff stort set hele vejen op til Hanoi (90 minutter). QR har endelig lyttet på (mine?) mange klager og indfører nu nye øl: Foster, Amstel, Guiness til supplement for de kedelige Heineken. Vinlisten er også ændret - det gør det mere spændende. Stadigvæk 2 champagner: roséen Taittinger (en genial champagne - min favorit!!) og Lanson 1999 som er flagskibet. Ingen ost med på flyveren HAN-BKK-HAN (kun på longhaul). Beskeden med god frokost. Perfekt flyvning som jeg nød til 10 ud af 10 stjerner selv om det var en kort tur. Prisen var under 100 USD for sådan en strækning - vel nok en noget anden oplevelse end ARN-CPH i Go til ca. samme pris.....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen