Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rose loungen i Saigon (3djepartslounge for QR). Klokken er 16:30 og det gode vejr udenfor er netop blevet afløst af tunge regn-skyer. Jeg er omtrent den eneste i loungen. Jeg kom til SGN allerede i middags fra Hue (HUI). Måtte vente i 3 stive timer i international terminal men fandt et stede hvor jeg kunne sove til middag - indtil QR åbnede for check-in 15:45. Mit fly til Doha går 18:45, så jeg har næsten 3 timer her. De har nu fået 2 (!) rødvine her i loungen - den ene værre end den anden - og dog: en fransk Cabernet Savignon fra 2011 har været overgemt under høje temperaturer så den er blevet til en slags portvin ! Alkoholprocenten er over 14 (bedømt udfra "gardinerne") men etiketten siger 11% Den smager faktisk godt som portvin men rædselsfuldt som rødvin. Help me out

Hej från Schengen SEN i MUC!

På väg mot Stockholm om en timme, kan gästa om någon är sugen! Leberkäse (igen) men god sås. :)

En snabb fråga, det är inte möjligt att ta med en gäst om man reser i SAS Plus/Business? Utan det är endast *G som gäller för att ta med en gäst?

Var en kortis i SAS guld på ARN, men sitter nu på 2A på väg till CPH o vidare till PVG. I helgen blir det F1! Ska väl också springa o läsa jumbooze ledtråd i gästboken på CPH. :)

Sitter på SAS Guld ARN på väg till CPH med SK 409 och sedan SK 995 till Peking
I loungen serveras det en liten påskbuffé med sill,ägg, lax o.s.v.
Finns även korv med bröd.
Dagens höjdare tjejerna i lounge receptionen, SAS när det är som bäst , även tjejerna vid servicecenter var " hur trevliga som hällst"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen