Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss ankommen till Singapore Changi efter en mycket behaglig flygning ombord på Singapore Airlines. Maten var inte den bästa då det var en sleeper service flygning, men stolen och besättningen levde fullt upp till förväntningarna. Äter nu en lätt frukost i SilverKris Lounge T2 innan jag tar MRT:n in till Singapore.

Godmorgon från BA GF T3. Utmärkt flight med AA från JFK, snabb transfer på T3. Inväntar nu AY till HEL. Min första AY C i Europa på nästan 8 år :)

Vanlig ordning: Senator kör en "zank ju und gudnit" på en gång i luften medan sembl testar käk, kollar rulle och surfar på internet :)

Äter nu en lätt frukost i SilverKris Lounge T2 innan jag tar MRT:n in till Singapore.

Beroende på vart man åker är bussen faktiskt fortare och bekvämare än att åka MRT.

T ex

Mellan Changi T2 och City Hall:

• med MRT: ca 54 min med 1 byte, frekvens till/från Changi: varje 7-12 minuter

• med buss nr. 36: ca 43 min utan byte, frekvens till/från Changi: varje 5-10 minuter
Mellan Changi T2 och Orchard:

• med MRT: ca 66 min med 2 byte, frekvens till/från Changi: varje 7-12 minuter

• med buss nr. 36: ca 52 min utan byte, frekvens till/från Changi: varje 5-10 minuter
Annan fördel med Buss är att det finns alltid sittplats från Changi och hela vägen. På MRT måste man byta vid Tana Merah och då är det ofta utan sittplats.

Är nu åter tillbaka på Changi, i SilverKris Lounge på Terminal 3. Det var en trevlig dag i Singapore med trevligt sällskap och god mat. Önskar dock att jag hade kunnat stanna längre. Proppmätt efter min Chicken&Rice, så jag nöjer mig med ett glas Champagne och lite nötter. Boarding om lite drygt två timmar.

Beroende på vart man åker är bussen faktiskt fortare och bekvämare än att åka MRT.

Jo, bussen hade nog helt klart varit bekvämare. Dock var jag påväg till Jurong West för att möta upp min kompis som bor där, så då blev det ganska smidigt med MRT. Resan tog drygt en timme, och jag lyckades hitta sittplats ungefär halvvägs :)

Då fick man efter några timmars väntan tillgång till Virgin Clubhouse här i Hong Kong. Verkligen en helt annan atmosfär än någon annan lounge jag varit i. Mycket härlig men lite sköna toner av Amy Winehouse. Personalen i disken är skojfrisk och välkomnande. Så fort man kommer in kommer en servitris upp bakom en och följer en tills man hittar en plats. Hon kommer med en meny och frågar om man vill dricka något. När man beställt så frågar de direkt om det inte är något annat de kan erbjuda och hela tiden med ett leende. Gillar stället starkt och kan bara tänka mig hur mycket bättre loungen i London är. Enda nackdelen är att loungen är helt full och fanns bara plats längs en bardisk. föredrar en skön fåtölj.

Finnair Schengen Lounge, sista flighten för idag. sembl undrar på om han skall till London i morgon? Det hanteras i morgon. Själv blir det röd linje mot Fruängen för min del... I alla fall i några dagar...

Sas guldlounge ARN T5. Fullt i vår hörna, dock ej av bc folk. Var först med att skriva i boken idag.

Lade märke till att någon annan har använt vår bok som riktig gästbok, ritat lite i den, tackat för maten, och något kul till. :)

Dags för min First First, tack bc.se för att ha gett mig möjligheten. :)

Hej från Frankfurt First/SEN B. Rätt schysst mat idag med schnitzel m.m. Men jag ska inte äta för mycket här såklart... ;)

Ska gå och handla presenter och droppade in på Air Canada loungen. Nästan helt tom men rätt schysst lounge! Verkar även vara god mat. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen