Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arlanda T4 SAS lounge. Fullsatt till sista plats. Finns enstaka ståplatser med skymd sikt till reducerad upplevelse kvar. Blomkålen går åt som brunkräm på en bodybuilding-festival. På väg hem till GOT efter arbete i dagarna två.

Sitter i SAS loungen på CPH. Sitter i sofforna bredvid BC-hörnan. Iaktog precis en gubbe plocka BC-taggar. Först tittade han lite frågande ner i skålen sedan tog han en näve typ 3-4 stycken stoppade ner dem i en plastpåse & tog sedan en näve till. Han saknade BC-taggar på nuvarande bagage så han tänkte kanske utsmycka alla sina väskor. ;)

Borde stå en skylt bredvid skålen "DO NOT TAKE MORE THAN YOU NEED!"

Placerat mig i T5 Guld Lounge, Ska flyga 11:25 tillbaka till Göteborg som blivit försenat till 11:40, rätt tomt på folk i loungen, den stora massan lämnade nog precis innan jag kom :)

SAS Gold Lounge ARN T5. Bra kycklingsoppa, några bitar kyckling och en Ramlösa på väg till FRA via MUC.. Sitter här till 14.30 vid det runda arbetsbord..

Impulstackade ja till kalas i Berlin i morgon, oplanerad nöjesutflykt med kort varsel.

I SAS Gold Lounge ARN T5 just nu, observerade nyss en man som på ett synnerligen utstuderat sätt smugglade ner en flaska rödvin i sitt handbaggage, det var uppenbart att det inte var första gången han försett sig med lite middagsdryck i en lounge.., :)

Impulstackade ja till kalas i Berlin i morgon, oplanerad nöjesutflykt med kort varsel.

I SAS Gold Lounge ARN T5 just nu, observerade nyss en man som på ett synnerligen utstuderat sätt smugglade ner en flaska rödvin i sitt handbaggage, det var uppenbart att det inte var första gången han försett sig med lite middagsdryck i en lounge.., :)

Jag som brukar ha dåligt samvete när man plockar med sig en tidning från loungen :-S

Jisses, jag skulle ha svårt att behärska mig om jag såg något sådant. "Det drabbar ingen fattig" säger man ibland men i det här fallet gör det ju faktiskt det...

Jisses, jag skulle ha svårt att behärska mig om jag såg något sådant. "Det drabbar ingen fattig" säger man ibland men i det här fallet gör det ju faktiskt det...

Det tog en stund för mig att förstå vad jag sett, så skickligt utförd var manövern, så jag nöjde mig med den typiskt svenska tillrättavisningen: "stirra argt under lång tid".

Business Class Lounge i den splinternye Hamad Airport Doha. Tingene fungerer ikke endnu (e.g. ingen kød og ingen øl!) men der er masser af vine og champagne. Som plaster på såret lover de 10,000 ekstra miles og en purchase voucher til deres Tax-free. Ingen "arrival at gate" men min afgang til SGN siges at være uden bus fra C3 - jeg tør ikke tro det - gotta run!

Arlanda T4 SAS lounge. Fullsatt till sista plats. Finns enstaka ståplatser med skymd sikt till reducerad upplevelse kvar. Blomkålen går åt som brunkräm på en bodybuilding-festival. På väg hem till GOT efter arbete i dagarna två.

Haha jag vände lika fort när jag såg hur mycket folk det var ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen