Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Liksom förra helgen så rundas söndagkvällen av i LHR T2 Senator Lounge, precis som vanligt är kortläsaren trasig... Totalt 9 pers inkl undertecknad här innanför dörren :)

Sitter i SAS Gold lounge på Arlanda och väntar på en SAS flight till Hamburg.
Loungen är välbesökt och loungevärdinnorna hinner ibland inte med att plocka undan talrikarna.

Jag märkte dock att vissa människor var lite oförskämda mot dessa loungevärdinnor.
En tant sa till en loungevärdinna "Du där, plocka undan det här" och pekade på tidigare besökares kaffekopp, talrik och bestick.
Även om det är loungevärdinnornas jobb att plocka undan dessa saker, tycker jag att man bör bemöta andra som du själv vill bli bemött.
Jag hälsar och tackar alltid när dessa loungevärdinnorna hjälper mig att plocka undan. Jag trodde att det hörde till allmänn hyfs. :confused:

Last edited:
Ufatteligt smukt med klar sol og med udsigt over banerne her i Dalat (DLI) C.I.P. business lounge. Loungen er - som lufthavnen - lille, men hyggelig - isaer den del ude under halvtaget. Paa vej "hjem" til Hanoi i saede 3D med VN airlines - vi flyver med Airbus 321, economy var naesten helt fyld, og da koster en business class C kun 15 USD mere en "de sidste" economy saeder for en 2 timers flight med fuld service og med bekvemt lie-down sofa-saede. Her letter kun 8-10 fly om dagen, men provinsen har stor oekonomisk betydning. Derfor er der ikke sparet paa design, m.v. paa lufthavnen.

På plats i SAS gold lounge Köpenhamn. Fullt i BC Hörnan så jag sitter i soffgruppen bredvid. Inte sett till ngn BC-are än. Taxin hit körde som en biltjuv. När jag påtalade att jag inte har bråttom strax efter att han nästan kört in i bilen framför på motorvägen, fick jag till svar: "problemet är att de andra kör för långsamt"...

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen