Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Senator lounge B i väntan på Thai, ska bli skoj att få prova F i A380n.

Kvinnan i incheckningen på CPH tyckte vi var konstiga som åker CPH-FRA-BKK-HKG-HND när SAS har direktflyg till Tokyo, valde att inte kommentera de hela.

Trevlig resa!
Kvinnan lider uppenbarligen inte av First Class Syndrome. Om SAS C är vad hon känner till så förstår jag (och lider med) henne.

ARN Menzies i T2 på väg med AF 1463 till CDG och sedan AF 012 till NYC, första gången med AF i C sedan jag reste med Concorden 1996

SAS lounge EWR. Trodde det skulle vara lite lugnare såhär inför 23.30-kärran till CPH (jfr när de tre Skandinavienturerna lämnar tidig kväll) men SQ och LX(?) verkar hjälpa till en del...

Omni Air, here we come..... LOL

SJ Lounge på Stockholms Central. Nyss inkommen efter min första resa i nya First Class på SJ3000. Inte speciellt imponerande, nästan exakt samma stolar som 2Klass, men det var tyst och lugnt iaf. Stolarna och kabinen var dock skönare och fräschare än på X2000.

Antar vi är ett antal här som korsar BRU ganska ofta. Renoverade lounger incoming.
--

"Brussels Airlines has launched a project to redesign and upgrade its lounges at Brussels Airport. The lounges will double in size and offer Business Class passengers and frequent travellers a new experience."

" The new lounges will be ready by 2014."

Source:: Brussels Airlines to redesign lounges | News Details | News from Star Alliance | News | Star Alliance Employees Portal

Det var goda nyheter. Brussels Airlines lounge i A-piren (inte Sunrise) är en skam.

Agö / zanga (on BRU): Sunrise lounge er dejlig og rummelig. MEN: Der er dog frygteligt at være når solen er direkte på, så sidder man og bliver totalt blændet og grillet i glasbur.

Austrians lounge schengen G(F?) på VIE. Fått reda att mitt plan till FRA er försenat vilket tyder på jag missar bytet och får vänta 5h på FRA. Hoppas FRA-GOT planet blir försenat.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen