Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej från Qantas Club Business lounge! Äter lite frukost i väntan på boarding till AKL med LA800.
Ganska lugnt här inne. Blev serverad en Mocha av kvinnan bakom disken. I övrigt finns det lite lättare grejer att äta.
Ljus och luftig lounge.
Blir att ta ut väskorna genom tullen i AKL och checka in på nytt. Landar 14:35 och åker vidare inrikes vid 17:00, så det ska väl gå bra.

Fan Rob74 att du skulle iväg redan kl 18. För just nu sitter jag och har det ganska bekvämt i Thais Royal First Lounge här i BKK. Känns som det är galet mycket folk i loungen, men över hälften är personal så det gör att loungen i sig inte ens är halvfull.

Attans! Det var ju på håret att vi sprang på varandra då... Jag gick ut genom dörren vid 18 prick, tror jag.
Du är inte i Qantas Club på SYD idag då? Boardar 08:20, så du har 30 min på dig att dyka upp! :cool:

Tror banne mig jag ska ta ett glas mousserande så här efter frukosten, för det var det någon annan som just gjorde... ;)
Salinger heter den och det är Seppelt som tillverkar den. Helt ok!

Last edited:
Härligt! Nu börjar strulet äntligen! Jag tyckte just idag att allt har flutit på bra hittills...

Sitter till slut i Koru Club, inrikesterminalen på AKL.
Jag har åkt med SAS, ANA, LAN och THAI. Alla... ALLA har godkänt min cigarrtändare. Jag har t o m fått ta in den i kabinen.
Men inte Air New Zealand inte. Totalstopp på att checka in den eller ta den in i planet eller att tömma den (fick göra det i ZRH en gång).
Så vad göra? Tändaren kostar över 1.500 spänn hemma, så att skicka hem den för 10 NZ dollar kändes vettigt. Jag har ju åtminstone 4 flighter kvar med NZ innan jag ska hem.
Så en varning till alla som t ex har en X-Tend från Dupont: Lämna den hemma innan ni åker med NZ.

Avgång till WLG kl 17 och boarding om 15 minuter, så en snabb kall Steinlager slinker ner i en ganska så packad lounge.

Sas lounge Got. Blir 5 frukostar idag har jag kommit fram till. 1) en macka hemma 2) frukost i Got-loungen 3) frukost till CPH 4) frukost i SL 5) frukost till ATH :p

Ett litet besök i Koru Club, Wellington, innan flyget till DUD.
Här landade man praktiskt taget mitt i byn...
Trivsam och fräsch lounge med bra utbud och härlig utsikt över plattan och vattnet. Har tyvärr bara 15 minuter här.
Flög med en A320, inrikeskonfiguration, hit från AKL. Har nog aldrig haft så mycket benutrymme på ett inrikesflyg. Säkert mer än en decimeter kvar till stolen framför med knäna när jag hade sträckt ut benen.
Ombord serverades lite snacks. Jag valde två bitar ost och lite crackers. Till det bjöds dryck, så då blev det ett glas Stoneleigh Chardonnay.
Nästa flygning blir med en 737-300. Ska bli intressant att se hur den är disponerad.

Ett litet besök i Koru Club, Wellington, innan flyget till DUD.
Här landade man praktiskt taget mitt i byn...
Trivsam och fräsch lounge med bra utbud och härlig utsikt över plattan och vattnet. Har tyvärr bara 15 minuter här.
Flög med en A320, inrikeskonfiguration, hit från AKL. Har nog aldrig haft så mycket benutrymme på ett inrikesflyg. Säkert mer än en decimeter kvar till stolen framför med knäna när jag hade sträckt ut benen.
Ombord serverades lite snacks. Jag valde två bitar ost och lite crackers. Till det bjöds dryck, så då blev det ett glas Stoneleigh Chardonnay.
Nästa flygning blir med en 737-300. Ska bli intressant att se hur den är disponerad.

Wellingtong brukar erbjuda häftig (vingling) landning. The Windy City är inte ett skämt.
Gick det bra för din flight dit?

Sitter på LHR och väntar på kvällens flight till GOT.

En rutinändring av bonuskortet visade sig bli problematiskt då systemet vägrade. Ticket office till och med avbokade mig och ombokade mig på samma flyg, fortfarande utan lycka.
Men via SAS hemsida så gick det. Ibland blir det spännande! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen