Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från Executive lounchen på Hilton Slussen. Bra utbud av plockmat och dryck, även starksprit. image.jpg
Kan någon redaktör vända bilden. Tack iPad.....

Last edited:
Nu har jag installerat mig till Singapore Airlines SilverKris lounge på London LHR T3.
Det är en flight med SAS till Stockholm som är kvar på dagens agenda.

Vilken seat blev det? :)

Det blev Quadra Smartium. :)
Asiana Airlines Quadra Smartium 01.jpgAsiana Airlines Quadra Smartium 02.jpg
Asiana Airlines Quadra Smartium 03.jpgAsiana Airlines Quadra Smartium 04.jpg
(Foto av AHO)

Minirapport om stolen.
Det är en bra stol att sova i. ca 200 cm längd vid sängläge. Stolen tar ca 3,5 fönsterplats.
Direkt tillgång till gången är mycket uppskattad. Skillnad från fiskbenskonfigurationen är att man kan titta ut fönstret utan att besöka kiropraktor efteråt. Det är klar fördel när man tycker om att titta ut.
När det gäller "Lazy-Z" läge är det inte så bra. Då är Cathay Pacifics fiskbensstol ger bättre komfort.

Jag har inte åkt med Etihad Airways men jag antar att det är ungefär likadant.

Nu har jag kommit till kalla Sverige och är utanför Arlanda terminal 5. Jag blev förvånad när jag såg min väska kom bland fem första på bandet.
Sedan insåg jag varför. Mitt bagage hade ingen Priority bagage tag! :eek:

*A loungen på PVG terminal 2 just nu, i väntan på SK998 som ska ta oss hemmåt. Såg kärran komma taxande förbi för en liten stund sedan.

Scandinavian Lounge Arlanda. Väntar på LX1249 mot Zürich för vidare färd mot Lissbon. Sitter i "annexet" då BC hörnan är upptagen av ett större sällskap.

Sitter faktiskt i British airways lounge i Dublin Terminal 1 där man har access med EBG och väntar på mitt flyg 18:55 till CPH och för vidare färd mot GOT :)

Lite udda att ha Eurobonus kort och komma in i en one word lounge...

(Alltså BMI loungen som numera heter BA lounge...)

Scandinavian Lounge, Kastrup. Lugnt och skönt vid den här tidpunkten. Väntar på gäst från Bryssel för att sedan ta SK438 till GOT.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen