Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i SAS-loungen i Chicago. Försökte komma in i Swiss lounge lite längre bort men blev nekad då "den är uthyrd till Cathay Pacific", guldkort räckte alltså inte. Jag vet att detta inte är hela världen men det kändes som en konstig ursäkt, eller?

Sitter i SAS-loungen på GOT och väntar på avgång till CPH. Första gången för mig i en CRJ-900.
Ganska lugnt här idag. Tänkte ta ett glas vitt, men tappen betedde sig som en gejser så det blev öl istället.

Idag var det visst vinprovning här i Scandinavian Lounge på CPH! 3 vita och 2 röda härmed avklarade... De kör detta två gånger per år inför bytet av vinutbudet i loungen. Mina favoriter blev en Sauvignon Blanc, en Petit Chablis samt en Pinot Noir.
Sitter nu och slåss med ett lynnigt wifi.
Avgång med SK 687 till MXP kl 16:55...

Idag var det visst vinprovning här i Scandinavian Lounge på CPH! 3 vita och 2 röda härmed avklarade... De kör detta två gånger per år inför bytet av vinutbudet i loungen. Mina favoriter blev en Sauvignon Blanc, en Petit Chablis samt en Pinot Noir.
Sitter nu och slåss med ett lynnigt wifi.
Avgång med SK 687 till MXP kl 16:55...

Kul, fick ni vara med och påverka också?

Ja, jag sa iaf vad jag tyckte. Det var egentligen bara ett ekat vitt som inte föll mig helt på läppen.
Det är en representant från Laroche i Frankrike tillsammans med en kille från Stockholm. Han har hand om de skandinaviska loungerna och han sa att de byter 4 ggr/år.
Det bjuds oliver och olika ostar till också.
Nästa provning blir veckan innan påsk, om jag fattade rätt.

Deja vue... CPH och Scandi Lounge. Ingen vinprovning denna vända, tack och lov. :)
Hann inte till någon lounge på MXP, så det blev ett litet barhäng utanför gate A10.
Stockholm nästa!

Sitter i SAS-loungen i Chicago. Försökte komma in i Swiss lounge lite längre bort men blev nekad då "den är uthyrd till Cathay Pacific", guldkort räckte alltså inte. Jag vet att detta inte är hela världen men det kändes som en konstig ursäkt, eller?

Samma sak hände mig i Juli, men de sa att jag var välkommen efter 1600. Men då förklarade jag att jag nog sitter på planet.

Sitter ensam(!) i SAS Guld-lounge ARN T4 kl. 05.45. Surfar till businessclass.se på samtliga lounge-datorer och lämnade dom med sidan uppe :)

Last edited:
Precis pa väg att lämna Helsingfors Almost@Home .

Ska för sörsta gangen testa Flybe Helsingfors till Bromma som ett alternativ till SAS. Priority Pass för att komma in da jag inte har One world status. Lite synd att man inte kan använda "lounge of the year 2011" finnair loungen eftersom den är pa non schengen avdelningen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen