Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Check in på Airport Express stationer i Hong Kong är en förebild för andra flygplatstågoperatörer.
Det är supersmidigt och det är en riktig value-addedtjänst som man gärna betalar.

Nu har jag hamnat i TK CIP lounge på IST. Favoritbordet var ledigt även om det är ordentligt med folk i resten av loungen, jag måste ha lite annorlunda preferenser. :)

Pga lång kö till transfer försökte jag mig på tricket att gå längre ner i terminalen (åt lounge-hållet dessutom) där det finns en andra säkerhetskontroll som brukar vara tom. Denna gång var dock säkerhetskontrollen där stängd (det satt dock fyra staff och vilade) så jag gick istället genom fast lane immigration, fick en Turkisk stämpel i passet för fösta gången, och sedan fast lane in igen från incheckningsområdet en trappa upp. Jag glömde dock att det finns direktaccess (kanske bara från DOM airside?) till loungen och tog därför vanliga vägen.

Hälsningar från SL, ARN. Ganska mycket folk, så jag sitter i den inre delen av loungen just nu. Ska vidare till CPH kl 16:15 med SK1425.
Datorn letar febrilt efter wifi:t utan resultat. Börjar allvarligt tro att datorn är på väg in i dimman.
Får väl ta en kall öl istället då...

Hälsningar från SAS lounchen i GOT på väg till MUC för jobb med Oktoberfestbesök. Som vanligt fler bananflugor på maten än besökare i louchen..... det är riktigt lugnt här fast flygplatsen är knökad.

Lugnt och skönt i Scandinavian Lounge, CPH! Dags för en "dagens dubbel", dvs en Tuborg och en Gammeldansk. :)
Födelsedagsskumpa inhandlad, en Laurent-Perrier Millésimé, samt lite choklad.
Nu är det bara slappa som gäller till 21:05 då det bär vidare till GOT.

Hojta till om någon av er har vägarna förbi...

God förmiddag alla,

dags att fortsätta resan från CPH till HEL innan på onsdag skall vidare till JOE och hem igen på torsdag. Sitter i SAS Scandinavian Lounge i CPH och jobbar lite innan avgången kl 11:55.
Veckans avgångar:

01OCT12 CPH-HEL KF
03OCT12 HEL-ARN KF
03OCT12 ARN-HEL-JOE AY
04OCT12 JOE-HEL-ARN AY

Önskar du får en trevlig arbetsvecka!

//Tommy

Galleries North på LHR. Blir nog soppa för att värma mig en del. Har tagit med mig en kollega som aldrig varit i lounge förut och han är mäkta imponerad. Speciellt när det precis serverades två glas bubbel! Även om hon som serverade glömde att titta efter vad för märke det var...

Snart hem till ARN.

Just nu i SAS loungen i GOT rätt mycket folk för att vara en tisdag efter middag. Skall vidare till CPH med SK449 och har ett antal timmar i CPH innan det bär av till BKK med SK973.

Ps: gästar gärna någon i CPH.

Jaha då var man i SL i CPH igen knölfullt med folk när jag kom men nu är det nästan tomt. Träffade några gamla kollegor och tjatade ihjäl nån timma :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen