Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
God eftermiddag från en nästan osannolikt tom Scandinavian Lounge på Kastrup. Ombokad till SK406 till ARN (från SK1422). Och självklart MD-80. Blir en kort tur, tillbaka imorgon eftermiddag. Funderar på att flyga lite i helgen utan någon särskild anledning.

Premier VIP Lounge, Terminal D Boryspil

Ska faktiskt inte flyga ut fran kiev i dag men kunden skulle det och därför halls mötet i den helt egna VIP terminalen. Trodde det skulle vara mer blinb bling pa en helt egen VIP terminal och inträdespriser pa 2000 UAH plus 300 per mötesdeltagare. Men mötesrummen är top moderna. Naval, blir vanliga loungen i F terminalen i morgon och Menzies loungen i zurich pa söndag.

Måste prova den loungen om det är nattklubbskänsla, de som jobbar där ser de ut som fotomodeller med ? ;) Har alltid problem att gå in på tex MCD då alla ser fantastiskt bra ut i den staden och det slutar med att jag glömmer av vad jag ska ha.

Det var före detta Czech Airlines Crystal Lounge på Prag Terminal 2

Numera ser den ut så här.
Praha Erste Premier Lounge 01.jpgPraha Erste Premier Lounge 02.jpg

Alldeles för tidig morgon i Scandinavian lounge på Arlanda.

Idag är det journalisthatten på för BusinessClass.ses räkning. På väg till Tyskland för ett pressevent med Lufthansa i Frankfurt. Jag kommer vara där som en av 50 specialinbjudna medier från hela Europa.

Ska bli fantastiskt kul! Reportage kommer givetvis.

Framme i Frankfurt. Ackrediteringen börjar inte förrän klockan 10.30 så tar en kopp kaffe i Senator loungen. Perfekt väder så goda chanser till bra bilder.

Stannade till i VIP-loungen på CKG tidigare, ganska ospännande som vanligt, Nescafe blir liksom aldrig speciellt kul. Roligare blev det med en opup till C på väg till HKG. Väl framme ordnades ett HKIA frequent visitor card och nu sitter jag med en G&T i executiveloungen på Marriott SkyCity efter en assistant manager mötte upp vid entrèn (med namntilltal), uppgradering till svit och checkin på rummet. :)

SQ SilverKris lounge på HKG, på väg hem med TK senare ikväll. Mitt nya HKIA frequent visitor card fungerade lysande och det tog inte mer än en halvminut, max, innan jag var igenom. Inte heller speciellt lång kö i security vilket uppskattas enormt.

Eftersom TKs incheckning öppnar såpass sent, vilket jag fick erfara i somras, tog jag och checkade in på Kowloon station tidigare idag. Oerhört smidigt och med en mycket proffsig tjej som snabbt och lätt ordnade boardingkort, loungeinbjudan och priority-taggade bagage. Hon informerade även att jag ju självklart även kan gå till *A-loungerna ifall inte Traveller's lockar. Jag tänkte såklart att jag skall nog hinna med dem allihop. :) Late check-out till kl 18 möjliggjorde en dusch precis innan avfärd till flygplatsen vilket satt fint efter en heldags promerande i 30 grader.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen