Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte mkt folk i SAS loungen på ARN idag, smuttar Champagne i väntan på Turkish mot IST och BKK. Ser fram mot loungen på Ataturk som ju verkar väldigt trevlig.

En fråga av ren nyfikenhet: Hur fick du tag på champagnen? Finns den undangömd bakom någon disk, eller måste man be personalen om den? Hade för övrigt ingen aning om att SAS Loungerna höll sån hög standard.

Tack vare tips här på BC för en tid sedan, kan vi nu tillbringa några timmar i CIP Loungen på BKK. Vi väntar på MAI som skall ta oss till Rangoon i landet med egen tidzon och åtta dagar i veckan! Loungen tillhandahåller snack, kanapéer, frukt, varma och kall drycker och WIFi. Ganska mycket folk här men bra miljö tycker jag. Tillträde fritt för DC, dock skulle frugan betala 25$ men det förhandlade vi bort.

Vad trevligt att ni kunde förhandla bort entréavgiften för din fru. Är det CIP Lounge i G piren?

Vi väntar på MAI som skall ta oss till Rangoon i landet med egen tidzon och åtta dagar i veckan!

Om någon undrar, så MAI är förkortning av Myanmar Airways International(8M: ett burmesiskt flygbolag).
Det är inte vanligt flybolagnamn i forumet. :)

Sitter på Platinum-loungen i BUD med LH/C-boardingkort . Ett riktigt stolpskott till lounge som ligger vid gate A12, avskuren från den nya och mycket fräscha shoppingdelen. Detta är också en PP-lounge samt med möjlighet att köpa sig in för 25 Euro! 5 Euro är väl vad det är värt, men bara om man spritar ordentligt....
Måhända använde LH den nya Malev-loungen tidigare? Trist för kunderna då LH mer eller mindre är livlinan för BUD numera efter det att MA gick i putten.

Last edited:
Sitter på Menzies Executive Lounge på ARN. Ska till BCN via MAD med Iberia (första gången jag flyger med dem) och det börjar med en timmes försening :(
Man märker att det är sportlov nästa vecka (för Stockholm iaf) då det är många barnfamiljer som är på väg nånstans. Väldigt rörigt ute på terminalen.

Sitter i BA Galleries South på Heathrow terminal 5.

Smockfullt när jag kom men nu börjar det lätta lite. Trevligt whisky utbud, räknade ihop till sex flaskor.

IMG_8752.jpg

Sitter på Menzies Executive Lounge på ARN. Ska till BCN via MAD med Iberia (första gången jag flyger med dem) och det börjar med en timmes försening :(
Man märker att det är sportlov nästa vecka (för Stockholm iaf) då det är många barnfamiljer som är på väg nånstans. Väldigt rörigt ute på terminalen.

Men attans också! Jag satt också där för ca 3h sedan, men jag hann aldrig få upp datorn... Jag flyger till BCN med AF via CDG. Sitter just nu i AFs lounge i T2 pier F (låga nummer) och funderar på vem som tyckte det var en bra idé att designa en lounge nästan helt utan eluttag. Jag är också smått förundrad över att det alltid är apsunkigt matutbud i AF loungerna på CDG. Det får faktiskt Menzines loungen på ARN att framstå som ett föredöme ifall man är hungrig.

Hälsningar från CPH Apartment i väntan på AF1051 till CDG och vidare med AF418 till EZE. Statuslös på Flying Blue, dock synnerligen välinvesterade 169 DKK. Ett dussintal personer här just nu. Åter till vinet!

Finns det en sämre lounge än senator loungen i A-piren, Frankfurt. Kaos som alltid och folk måste stå upp. Inge vidare!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen