Senaste nytt

BusinessClass.se lanserar hotellrecensioner

Jag hade uppskattat om det varit möjligt att även folk "utanför" redaktionen kan posta hotellrecensioner som syns på startsidan.<br />
<br />
Jag vet att ni är väldigt beresta, men det finns så ofantligt mycket hotell och så mycket annat berest folk här.<br />
<br />
Kanske man kan skicka in rapporter via mail? Samt ha en mall/guide som man går efter så alla vet hur man skriver en fin och lättläst recension som duger till framsidan.<br />
<br />
Det var bara en tanke...
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>Andreas Eriksson;90989 wrote:</strong> Jag hade uppskattat om det varit möjligt att även folk "utanför" redaktionen kan posta hotellrecensioner som syns på startsidan.<br />
<br />
Jag vet att ni är väldigt beresta, men det finns så ofantligt mycket hotell och så mycket annat berest folk här.<br />
<br />
Kanske man kan skicka in rapporter via mail? Samt ha en mall/guide som man går efter så alla vet hur man skriver en fin och lättläst recension som duger till framsidan.<br />
<br />
Det var bara en tanke...</blockquote>
<br />
Dessa får nog "tyvärr" ligga i forumet även i fortsättningen.... <br />
Redaktionen har satt upp en kravstandard för vilken kvalitet bilder och text måste hålla. Det är bland annat därför <strong>Jonas C</strong> (fotoexperten) och <strong>Erik Gustafsson</strong>(journalist/skribent) nu ingår i redaktionsteamet (finns andra orsaker också, givetvis:)). <br />
<br />
De recensioner och guider som hamnar på förstasidan korrekturläses ofta 1-2v av andra redaktörer, för att få så hög litterär nivå som möjligt.<br />
<br />
Med detta inte sagt att andra forummedlemmar ej kan producera samma kvalitet på bilder, och text.... Det kan de säkert!:)<br />
Däremot måste vi då gå in och moderera och välja ut vilka artiklar som ska publicera... Det känns inte helt schysst.<br />
<br />
Alla recensioner kommer fortfarande gå att överblicka i forumet. Möjligen bör vi redigera i söksystemet, så att recensionerna lättare kan hittas<br />
<br />
/<strong>Palazzi</strong>
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Andreas Eriksson;90989 wrote:</strong> Jag hade uppskattat om det varit möjligt att även folk "utanför" redaktionen kan posta hotellrecensioner som syns på startsidan.</blockquote>
Som Palazzi nämner finns det ganska strikta regler som alla redaktörer accepterat att följa. Det handlar om objektivitet, oberoende, kvalitet på text och bilder, hur en artikel ska utformas, hur externt material får användas etc. Allt material korrläses och godkännes dessutom innan publicering. Det görs alltså ett ganska gediget arbete i bakgrunden. Vi är angelägna om att hålla hög nivå på allt redaktionellt material och att alla redaktörer drar åt samma håll.<br />
<br />
Men kanske finns det i framtiden behov av att utöka redaktionsteamet ytterligare och då är du välkommen att söka. Finns det intresse kan vi även se över möjligheterna att öppna t.ex. ett forum för hotellrecensioner med någon form av struktur. Men för att en recension ska läggas upp på förstasidan måste den följa våra redaktionsregler och för detta krävs ett helt annat förarbete.
 

agehall

Medlem
En jätteviktig sak på hotell: HUR NÄRA SÄNGEN FINNS ETT ELUTTAG?<br />
<br />
Jag vill kunna ligga på sängen med datorn och ha laddaren i utan att behöva riva halva rummet för att få fram uttaget. Tyvärr är det många hotell som helt missat detta och knappt har ett enda eluttag i hela rummet.
 

A380*G

Medlem
<blockquote><strong>bjornstrom;90942 wrote:</strong> <strong>Exempel på grejer verkligen stört mig på rätt bra hotell:<br />
</strong><br />
- Dåligt duschtryck (det kommer nästan inget vatten)<br />
- Dåligt Internet (det är nästan värre om det nästan fungerar än om det inte finns)<br />
- Dålig hygien i restaurang/frukost (hela familjen blev magsjuka)<br />
- Dåligt tvättade lakan och/eller sängöverdrag<br />
- Jättedyr flaska vatten på rummet (100kr för något som kostar 15kr i affären intill)<br />
<br />
<br />
<strong>Exempel på grejer jag älskat:<br />
</strong><br />
- Fantastisk morgonrock, bästa någonsin (Ritz-Carlton Singapore)<br />
- Nespressomaskin<br />
- Bra Concierge som verkligen bryr sig<br />
<br />
<br />
(försöker komma på fler grejer - fyll gärna på med era preferenser)</blockquote>
<br />
<strong>Rena</strong> Nesspressomaskner. Vissa jag sett har varit så vidriga att jag aldrig skulle ta en kopp kaffe därifrån.
 

David

Medlem
Verkar saknas en länk under guider till hotell. Eller är jag mer synskadad än jag tror. :)<br />
<br />
Man kan ju såklart gå till <a href="http://www.businessclass.se/715-hotellrecensioner/" rel="nofollow">BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Hotellrecensioner</a> men det underlättar med en länk. :)
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>David;107697 wrote:</strong> Verkar saknas en länk under guider till hotell. Eller är jag mer synskadad än jag tror. :)<br />
<br />
Man kan ju såklart gå till <a href="http://www.businessclass.se/715-hotellrecensioner/" rel="nofollow">BusinessClass.se - För medvetna resenärer - Hotellrecensioner</a> men det underlättar med en länk. :)</blockquote>
<br />
Jag informerar teknikergruppen, om de inte läst ditt inlägg. Bra uppmärksammat! Tack <strong>David</strong>
 
Toppen