Senaste nytt

BusinessClass.se intervjuar Martin Wassborn på SAS Eurobonus

Men om de börjar dela ut flera vouchers till poängstinna storspenderare som <strong>agehall</strong> så kommer ju platstillgången att bli ändå sämre ;)

Vore intressant att veta hur mycket extra det skulle kosta att få den applicerbar på alla *A flyg?<br />
Och hur mycket det skulle kosta om det inte bara gällde SAS destinationer utan hela listan. Tänk en som gällde för ANA F eller LH F :D

<blockquote><strong>Homer;111612 wrote:</strong> Men om de börjar dela ut flera vouchers till poängstinna storspenderare som <strong>agehall</strong> så kommer ju platstillgången att bli ändå sämre ;)</blockquote>
<br />
Ja, det är helt klart ett problem. Ni andra får gärna droppa AmEx så ni inte tar mina platser... ;)

Bra reportage .tycker det skulle vara oftare bonus kampanjer ,liknande den som pågår nu.En liten kompensation för att det är så svårt uppgrdera på IC.

Bra intervju!<br />
<br />
Jag har förslag på nytt upplägg för amex:<br />
<br />
150000 - voucher som vanligt 2-4-1<br />
200000 - voucher gäller på *a<br />
300000 - voucher ger 3-4-1<br />
<br />
För mig skulle detta göra kortet otroligt mycket mer intressant.

Mycket vettigt att få svart på vitt i dessa frågor från Amex. Väldigt givande reportage.<br />
<br />
Om jag får vara petig så skulle jag önska lite mer av en konverserande intervju, dessa brukar leda till mer information i slutänden än renodlade frågor som riskerar sätta den intervjuade i försvarsställning och göra det hela lite stelt. MEN jag inser förstås samtidigt att BC.se redaktionen inte är tränande journalister och tur är väl de för då skulle de inte vara ha samma intresse för detaljerna som vi entusiaster är ute efter!

<blockquote><strong>agehall;111645 wrote:</strong> Ni andra får gärna droppa AmEx så ni inte tar mina platser... ;)</blockquote>
<br />
Detta är problemet med 2-4-1 i ett nötskal, för många som vill flyga på för få platser... <br />
<br />
SAS problem blir ju att det blir för svårt att kunna utnyttja vouchern optimalt ( jag valde VISA istället för de bättre försäkringsvillkoren)*<br />
För AMEX försvinner ju motiveringen över 150'000...<br />
<br />
Alternativet blir väl att ha AMEX i flera allianser( går det?) och/eller hos flera partners i Star alliance.<br />
<br />
*- fick PP högsta nivån

Trevligt med lite svar på de frågor man har. Jag kan bara instämma i att nuvarande regler begränsar även min AMEX-användning, beroende på läget i kalenderåret... Och det där med den låga tillgängligheten på awards gör att värdet på 241 känns allt mer urholkat.

Eftersom jag mestadels reser med SkyTeam så skulle jag hellre se fler baspoäng än 2-4-1 eller något annat som har med utnyttjandet att göra.

Toppen