Senaste nytt

BusinessClass Loungehörna Köpenhamn Kastrup (CPH)

Scandinavian Lounge ligger en trappa upp och Business Lounge där nere. SL är endast *Gold och F.

Jag hade inte en aning om att det var 2 olika lounger på Kastrup :confused:. Frugan och jag utforskade grundligt både undervågningen och övervåningen. På övervåningen fanns den fina BC-hörnan där jag skrev i boken. Jag hade en biljett i C till IAD, har inte EBG.

Jag hade inte en aning om att det var 2 olika lounger på Kastrup :confused:. Frugan och jag utforskade grundligt både undervågningen och övervåningen. På övervåningen fanns den fina BC-hörnan där jag skrev i boken. Jag hade en biljett i C till IAD, har inte EBG.
Jeg tror at skellet i praksis er uklart: Personalet virker ikke særlig strikse med det. Jeg har ofte set folk gå ovenpå selv om de næppe har den nødvendige status. Men danskerne er jo flinke mennesker og personalet ved front-desk er sjældent strikse hvis blot folk er velklædte, professionelle, og opfører sig ordentligt....I øvrigt er der ikke megen forskel på de to lounger - ud over prestige, selvfølgelig

Vi kommer uppdatera konceptet på Kastrup i samband med att detta blir BusinessClass.dk Meeting Point om några veckor. Ny roll-up beställd och lite annat upplägg väntar. Bland annat kommer vi byta plats från det inre rummet till en mer synlig plats.

Vid mitt besök i loungen idag hade ett antal ryssar ockuperat rummet till höger om BC-hörnan, själv satt jag och såg formel 1, och höll på och skränade en hel del. Alkohol var så klart inblandad. Detta hade förmodligen retat upp någon för det dröjde inte länge innan två personer, antar de jobbade i loungen, kom och undrade om de hade party samt att de ville se deras BP. Det påtalades för de att de troligtvis kommer missa sina flyg och bli nekade att gå ombord. Det kan ha varit piloter då de hävdade att de personligen skulle neka tillträde till planet. Hur de kunde veta vart de skulle flyga innan de sett BP det blir svårt att tyda.
De mer eller mindre avvisades på ett trevligt sätt. Just när de var på väg därifrån visade sig att samtliga ryssar hade BC-tagg på sina väskor!

Last edited:
Hej,
Besökte i dag SAS loungen i Köpenhamn.
Gästboken är nu fulltecknad så det är dags för en ny.
Trevligt om det ordnas eftersom det kan vara intressant läsning var våra medlemmar flyger och far.
(Själv är jag på väg till Milano från Stockholm)

Toppen